فعالیت ۱۷۶ نفر نهالکار در میاندوآب/ سالیانه ۱۰ میلیون اصله نهال در میاندوآب تولید می شود
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۰۰
شناسه : 293575
7
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: دیانتی با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ میلیون اصله نهال در شهرستان میاندوآب گفت: این شهرستان یکی از قطبهای تولید نهال کشور می باشد و در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه ای است.
پ
پ

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب  در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر گفت: سالیانه ۱۰ میلیون اصله نهال در این شهرستان تولید می شود که سبب شده تا این شهرستان یکی از قطبهای تولید نهال کشور بوده و در تولید نهال دارای برند ملی و منطقه ای باشد.

علی دیانتی افزود: حدود ۱۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان به نهالستان ها اختصاص یافته است و تعداد ۱۷۶ نفر از بهره برداران در این زمینه فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر حفظ این برند، اظهار کرد: در راستای حفظ این برند و اجرای سیاست جدید ساماندهی و عرضه نهال به نهالکاران مجوزدار، باید تولید نهال با پایه های رویشی و خودداری از پرورش نهالهای پایه بذری توسط نهالکاران در اولویت باشد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب  تصریح کرد: بدون شک یکی از ارکان اساسی احداث باغ و تولید تجاری میوه با کیفیت بالا، استفاده از نهال پیوندی مرغوب، سالم، قوی و مطمئن از واریاته های اصلاح شده و پرمحصول است.

دیانتی افزود: این امر سبب افزایش بهره وری مصرف آب و کاهش هزینه های تولید، کاهش دوره نونهالی، افزایش عملکرد در هکتار، کاهش عادت سال آوری و افزایش خصوصیات کیفی میوه، مقاومت به شرایط نامساعد محیطی و آفات و بیماری ها می شود.

وی گفت: مدیریت مناسب نهالستان و جلوگیری از هدر رفتن منابع، موفقیت یک نهالستان را به لحاظ اقتصادی و کیفیت نهال تولیدی مشخص می‌کند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب  افزود:احداث باغ مادری برای تهیه پیوندک، ایجاد نمایشگاه عرضه و فروش نهال، ساماندهی تولید پایه های رویشی مناسب و واریته های اصلاح شده و کاهش ۳۰ درصدی تولید سالانه پایه های بذری از برنامه های پیشروی جهاد کشاورزی میاندوآب در خصوص ساماندهی نهالستان ها است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.