فعالیت ۱۳ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی در میاندوآب/  دوره‌های آموزشی زنان روستایی در قالب آموزش‌های مهارتی برگزار شود
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
شناسه : 302426
4
در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری زنان روستایی در میاندوآب عنوان شد؛ مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۱۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی  با عضویت ۴۴۲ نفر از بانوان در راستای حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی در این شهرستان فعال است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی دیانتی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری زنان روستایی در میاندوآب اظهار کرد: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری زنان روستایی میاندوآب بمنظور توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای زنان روستایی و فراهم نمودن بستر اشتغال برای تأمین معیشت خانوارهای روستایی و رونق اقتصادی روستاها تشکیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به راه اندازی و فعالیت ۱۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و ایجاد زمینه اشتغال برای ۴۴۲ نفر از بانوان، گفت: برپایی سه نمایشگاه تولیدات و توانمندی های زنان روستایی، اجرای پروژه های بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و عشایری و ایجاد باغچه های خانگی، کسب و کار با روش LNSIE، انتخاب تسهیلگران زن روستایی و برگزاری هفت کارگاه آموزشی از طرح ها و برنامه های اجرایی جهاد کشاورزی میاندوآب ظی امسال در حوزه زنان روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های بانوان از سوی مسئولین همواره موجب موفقیت و درخشش آنان در عرصه های مختلف شده است، افزود: در همین راستا در سه سال اخیر سه  نمونه ملی در زمینه تسهیلگر برتر زن روستایی، بانوی کارآفرین نمونه و مدیر عامل موفق صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی از شهرستان میاندوآب معرفی و انتخاب شده است.

دیانتی تصریح کرد: تشکیل و راه اندازی صندوق مادر حمایت از توسعه کشاورزی زنان روستایی، راه اندازی و ایجاد بازارچه های هفتگی و محلی در سطح شهرستان جهت عرضه و فروش تولیدات زنان روستایی از درخواست‌های زنان روستایی این شهرستان و برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی در حوزه زنان است.

دوره‌های آموزشی زنان روستایی در قالب آموزش‌های مهارتی برگزار شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری زنان روستایی با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان در حوزه اشتغال و ایجاد درآمد پایدار تشکیل می شود.

ناصر سلمان زاده افزود: امیدواریم مصوبات این کارگروه منشاء خیر و برکت در حوزه ایجاد اشتغال و درآمد پایدار روستاییان و همچنین مدیریت تولید و عرضه محصولات تولیدی کشاورزان منطقه باشد.

وی با تاکید بر مشارکت و حمایت همه جانبه نهادهای عضو کارگروه از این حوزه، تصریح کرد: برگزاری آموزش های مورد نیاز، صدور گواهی مهارت و پایان دوره های آموزشی و مجوز فعالیت و پرداخت تسهیلات بانکی برای راه اندازی و توسعه واحدهای تولیدی در حوزه زنان روستایی باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.