فرهنگ پرداخت زکات در جامعه ترویج یابد
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
شناسه : 304016
3
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: باید در راه فرهنگ سازی زکات قدم برداشته و هریک از نهادهای متولی در امر فرهنگ سازی و تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات به وظیفه و نقش خود به نحو احسن عمل نمایند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در جلسه شورای زکات شهرستان میاندوآب با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش مردم، اظهار کرد: هیچ حکومتی بدون مشارکت مردم توانایی اداره حکومت را ندارد و حکومت ها برای اینکه خود را اداره کنند نیاز به همکاری و مساعدت مردم دارند.

امام جمعه میاندوآب افزود: در کشورهای اروپایی، با وضع مالیات ها مردم را در حکومت مشارکت می دهند و در دین و حکومت اسلامی نیز برپایه دستورات دینی عمل می کنند.

وی با بیان اینکه زکات و خمس از تاثیرگذارترین فروعات دین در مسائل اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: فلسفه پرداخت زکات این است که فاصله بین غنی و فقیر کاهش یافته و تعادل در جامعه ایجاد شود.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید فرهنگ زکات را در جامعه ترویج دهیم، تصریح کرد: اسلام بهترین دستورات را برای ما طراحی کرده است که اگر به دستورات الهی به درستی عمل شود، فاصله غنی و فقیر کاهش می یابد.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: باید در راه فرهنگ سازی زکات قدم برداشته و هریک از نهادهای متولی در امر فرهنگ سازی و تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات به وظیفه و نقش خود به نحو احسن عمل نمایند.

وی گفت: باید سعی کنیم تا با اقدامات مناسب و تبلیغ در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات و خمس به عنوان فروعات دین تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.