فرماندار میاندوآب‌ از افزایش برداشت بی‌رویه شن و ماسه در نبود نظارت‌های کافی انتقاد کرد
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۴۵
شناسه : 292744
5

فرماندار میاندوآب‌ گفت: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌های این شهرستان در سایه نبود نظارت‌های کافی افزایش یافته‌است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت امروز در جلسه هماهنگی صیانت از حریم و بستر رودخانه های شهرستان با اشاره به برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها، اظهار کرد: برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها آسیب‌رسان بوده و تبعات منفی در پی دارد.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر برخورد با متخلفان، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها در سایه نبود نظارت‌ کافی افزایش‌یافته که برای کاهش آسیب به محیط‌زیست و اکوسیستم‌های آبی نیازمند عزم جدی در برخورد با متخلفان هستیم.

وی افزود:آنچه که امروزه نگران‌کننده بوده، دست‌اندازی برخی سودجویان و سوداگران به بستر رودخانه‌هاست، که به مراتب مخرب‌تر و برای اکوسیستم رودها تهدیدکننده است.

شیرازه محبت تصریح کرد: آثار تخریبی برداشت بی‌ضابطه و بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌های میاندوآب بسیار گسترده بوده و تبعات زیست‌محیطی و اجتماعی زیادی را در پی دارد.

فرماندار میاندوآب گفت: انحراف مسیر جریان آب و سیلاب، کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی در پی تخریب بستر رودخانه و عمیق شدن بستر آن، تخریب زیستگاه‌ها، نابودی اکوسیستم‌های آبی، تخریب سردهنه‌های آبیاری کشاورزی، تخریب و آسیب‌پذیر شدن دیواره‌های طبیعی رودخانه‌ها براثر طغیان، وارد آمدن خسارات مالی هنگفت به زیرساخت‌هایی چون پل‌ها و راه‌ها و خطوط انتقال انرژی و … تنها بخشی از پیامدهای ناگوار این اقدامات است.

وی تصریح کرد: برخورد با متخلفان در عرصه برداشت‌های غیرمجاز و غیراصولی از بستر رودخانه‌ها از جمله انتظارات مردم از متولیان است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.