فراموشی بنر و تابلوی رنگ پریده شهید مهدی باکری در ورودی میاندوآب در غبار روزمرگی ها + تصاویر
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۵۳
شناسه : 273492
4

متاسفانه تابلو و بنر شهید مهدی باکری در ورودی غربی شهرستان میاندوآب وضعیت مناسبی نداشته و غبار فراموشی بر روی آن افتاده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، شهری با نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت، کوریدور ارتباطی شمال غرب کشور و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

این شهر یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای آذربایجان غربی بوده که با پایتخت کشور 652 کیلومتر فاصله دارد و شاید تنها شهری در ایران باشد که نسبت جمعیت شهری و روستایی آن تقریبا برابر است.

میاندوآب، چهارمین دشت حاصل خیز کشور بوده و این شهر را از آن جهت به این نام می خوانند که در میان دو رودخانه زرینه رود(جغتای) و سیمینه رود(تاتاوی) واقع است.

اما میاندوآب افتخار و جایگاه والاتری نسبت به این موضوعات هم دارد و آن هم زادگاه سردار رشید اسلام، شهید مهدی باکری و 850 شهید سرافراز هست و همین موضوع بر اهمیت فرهنگی و اجتماعی این شهر می افزاید تا جایی که همه ساله در ایام عملیات بدر و خیبر یادواره شهید باکری و 850 شهید شهرستان میاندوآب با حضور شخصیت های کشوری و منطقه ای در میاندوآب برگزار می شود.

شهید مهدی باکری در سال 1333 در شهرستان میاندوآب در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و در روز 25 اسفند سال 1363 و طی « عملیات بدر» به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

میاندوآب زادگاه شهید باکری است و برای شناساندن این موضوع با توجه به واقع شدن این شهرستان در کوریدور ارتباطی شمال غرب کشور، در ورودی های این شهر تابلوهایی با مضمون تصویر شهید باکری و عبارت “سلام سردار” و ” خداحافظ سردار” نصب شده است اما متاسفانه این تابلو و بنر در ورودی غربی شهرستان میاندوآب وضعیت مناسبی نداشته و غبار فراموشی بر روی آن افتاده است.

اگر چه این تابلو در ورودی میاندوآب از سمت تبریز در نخستین روزهای نوروز تعویض شد ولی با گذشت 17 روز از نوروز و علی رغم پیگیری های انجام گرفته، هنوز از تعویض این بنر که بر روی تابلوی رنگ پریده ای قرار دارد، خبری نیست.

این روزها در فضای مجازی میاندوآب هم از همه جا و همه کس صحبت می شود و صد متاسفانه برخی هستند که حتی به رنگ پریدگی خط کشی خیابان ها هم گیر می دهند و زمین و زمان را به هم می دوزند ولی در مقابل این وضعیت بنر شهید باکری روزه سکوت گرفته اند.

ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و باید یاد آنها را همواره گرامی بداریم و امیدواریم که هر چه زودتر شاهد تعویض این بنر در ورودی غربی میاندوآب باشیم و در انجام وظیفه مان بگونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا نشویم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.