فراموشی امر به معروف و نهی از منکر سبب بروز مشکلات اجتماعی می شود/ باید اخلاق دینی در جامعه ترویج شود
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
شناسه : 272296
3

امام جمعه میاندوآب گفت: باید با مدیریت جهادی و انقلابی؛ امر به معروف و نهی از منکر احیا شود و  این را در نظر  داشته باشیم که احیای آن به عمل و تلاش ما بستگی دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر, حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: باید دستورالعمل ها و بخشنامه هایی که در این زمینه صادر می شود باید عملی شوند.

امام جمعه میاندوآب افزود: هر کس باید به اندازه وسع و توان خویش تلاش کند  و نباید توپ را به زمین دیگری بیاندازد تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه انسان نیاز به موعظه و نصیحت دارد, گفت: امر به معروف و نهی از منکر تافته جدا بافته از دین نیست و باید این فرع دین و سایر فروعات عملی شود.

حسن زاده با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع), تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر حذف شود, بلای آسمانی نازل می شود و در آن صورت تر و خشک با هم می سوزند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی و اهتمام به این امورات, اظهار کرد: ریشه بسیاری از امورات به تربیت و الگوهای رفتاری ما بر می گردد که باید از کودکی و در ابتدای کار به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه پست, مقام و سواد نباید سبب غرور و تکبر در انسان شود, گفت: غرور و تکبر سبب بروز مشکل در جامعه می شود مثلا در هنگام برخورد اندک و بدون مشکل دو خودرو، تکبر و غرور سبب بروز درگیری می شود.

حسن زاده با تاکید بر ترویج اخلاق در جامعه، افزود: اگر بخواهیم، جامعه ما جامعه ای ایده ال باشد، باید اخلاق را در جامعه ترویج داده و محرم و نامحرم را رعایت کنیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و باید به اعتقادات خود پایبند باشیم، تصریح کرد: باید با مدیریت جهادی و انقلابی؛ امر به معروف و نهی از منکر احیا شود و  این را در نظر  داشته باشیم که احیای آن به عمل و تلاش ما بستگی دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.