فتح خرمشهر، سرآغاز شکست استکبار است/ دشمنان از فرهنگ ایثار و شهادت در هراس هستند
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
شناسه : 300553
4
جانشین سپاه شهدا آذربایجان غربی: جانشین سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: فتح خرمشهر، سرآغاز شکست استکبار و فتح الفتوح نظام اسلامی بود که تمام معادلات جنگ را به هم ریخت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرتیپ دوم پاسدار طالب رحیمی در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در مصلی امام خمینی (ره) میاندوآب با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی و منافقین علیه انقلاب اسلامی، گفت: مردم ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال و با تاسی از فرهنگ و مکتب عاشورا در مقابل دشمنان ایستاده و توطئه ها را خنثی ساخته اند.

جانشین سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر، سرآغاز شکست استکبار و فتح الفتوح نظام اسلامی بود، گفت: فتح خرمشهر تمام معادلات جنگ را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه دشمنان با جنگ تحمیلی به دنبال از بین بردن نظام اسلامی بودند، افزود: دشمن به دنبال این است تا فرهنگ شهادت و ایثارگری را از ما بگیرد تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه دشمنان از فرهنگ ایثار و شهادت در هراس هستند، گفت: دشمن از حسین فهمیده های ما می ترسد، از فرهنگ و مکتب ایثار و شهادت می ترسد و در این راستا نیز یکی از اهداف سند ننگین غربی ۲۰۳۰ این بود که نوجوانان و جوانان از فرهنگ ایثارو شهادت فاصله بگیرند و در این راستا نیز بود که به دنبال حذف درس شهید فهمیده از کتب درسی بودند.

جانشین سپاه شهدا آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ها، تصریح کرد: مجلس و دولت انقلابی طرح بزرگی را شروع کرده اند که لازم است در این زمینه همه پشتیبان دولت باشند.

سردار رحیمی با بیان اینکه دولت اراده کرده تا اقتصاد کشور را  آزاد کند، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی زمینه ساز مبارزه با فساد، قاچاق و رانت است و باید پشتیبان دولت انقلابی باشیم که این جراحی بزرگ اقتصادی را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه نباید فریب وعده های و توطئه های دشمنان را بخوریم، افزود: دشمنی که ما را تحریم کرده و حتی دارو  را نیز برای ما تحریم می کند، چگونه ممکن است فرمول غنی سازی اورانیوم یا سوخت موشک را به ما بدهد؟

جانشین سپاه شهدا آذربایجان غربی با بیان اینکه قدرت نظامی و دفاعی یکی از مولفه های اقتدار نظام و انقلاب اسلامی است، گفت: به برکت روحیه جهادی و انقلابی جوانان این مرز و بوم موشک های منحصر به فرد می سازیم اما به دلیل نبود این روحیه در صنعت خودروسازی در مشکل هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه باید مراقب جریان نفوذ و غرب زده باشیم، تصریح کرد: این افراد می خواهند تا فرهنگ مقاومت و ایثار و مکتب عاشورا که در جبهه ها با آن در مقابل دشمن می جنگدیم را از بین برده و فرهنگ غربی را جایگزین آن کنند.

فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی است

امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه فتح خرمشهر با امید و ایمان به خدا و خداباوری، توکل و ایثار رزمندگان شدنی شد، گفت: اگر به خدا و امدادهای غیبی باور داشته باشیم و با توکل بر خدا در مقابل دشمنان مقاومت کنیم، به پیروزی می رسیم، همانگونه که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر به پیروزی رسیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه فتح خرمشهر نباید منحصر به سال ۶۱ باقی بماند، افزود:  فتح خرمشهر درسی جاودانه‌ برای ما است که در آن رزمندگان اسلام با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و حماسه آفریدند.

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر نماد مقاومت و پیروزی است، اظهار کرد: ایمان و توکل برخدا، اتحاد، همدلی و همزبانی و تبعیت از ولایت رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس بود.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به جایگاه والای شهدا، افزود: شهدا ولی نعمتان ما بوده و از جایگاه والایی در نزد پروردگار برخوردار هستند و عند ربهم یرزقون اند و شهدا مقام و جایگاهی دارند که حتی علمای بزرگ نیز به آن غبطه می خورند.

تجلیل از فاتحان میاندوآبی خرمشهر و اجرای سرود “سلام فرمانده” از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.