غربالگری فشارخون و دیابت 130 هزار نفر میاندوآبی
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰:۱۶
شناسه : 315195
0
رئیس مرکز بهداشت میاندوآب خبر داد: رئیس مرکز بهداشت میاندوآب گفت: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت هدف در این شهرستان تحت غربالگری دیابت و فشارخون بالا قرار گرفته‌اند.
پ
پ

فیروز تقوی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به آخرین آمار غربالگری طرح بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون در میاندوآب، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح بسیج ملی غربالگری تاکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت هدف در این شهرستان تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب افزود: از مجموع تعداد افرادی که تحت پوشش اجرای طرح بسیج ملی غربالگری قرار گرفته‌اند، ۴۵ هزار نفر ساکن شهر و ۸۵ هزار نفر نیز ساکن مناطق روستایی هستند.

وی با بیان اینکه طرح بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا هم‌زمان با سراسر کشور در میاندوآب نیز از ۲۰ آبان شروع شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد، گفت: در راستای اجرای این طرح همه افراد بالای ۱۸ سال از نظر فشارخون و قند خون و عوامل خطر ابتلا به این بیماری‌ها بررسی شده و در صورت تشخیص بیماری، اقدامات بعدی برای این افراد انجام می‌گیرد.

تقوی تصریح کرد: در میاندوآب ۱۴۰ هزار نفر جمعیت هدف و مورد انتظار برای اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون هستند.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب اظهار کرد: بیماری دیابت و فشارخون بالا به همراه سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی و عوامل خطر شامل کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند.

وی افزود: مراکز جامع شهری، روستایی و پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، ایستگاه‌های سیار و مراکز دولتی و خصوصی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

تقوی با تأکید بر مشارکت همگانی در اجرای این طرح، افزود: از همه افراد به‌ویژه افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای تقاضا داریم تا به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه و به‌صورت رایگان در این طرح مشارکت کرده و از وضعیت خود مطلع شوند.

پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت در گروه سنی بالاتر از ۱۸ سال از ۲۰ آبان‌ماه در سراسر کشور آغاز شده و اجرای آن تا پایان دی‌ماه تمدید شده است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.