غدیر، روز آزمون بزرگ ولایتمداری/ معرفت به عاشورا،  بدون شناخت غدیر ابتر و ناقص است
۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
شناسه : 265370
8

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: شناخت عاشورا، معرفت به عاشورا و معرفت به فلسفه قیام امام حسین(ع) بدون شناخت غدیر ابتر و ناقص است و باید عاشورا را در ذیل غدیر تعریف کنیم، باید بدانیم گرامیداشت و جشن روز عید غدیر ثوابش کمتر از روضه‌ی محرم نیست.

پ
پ

حجت‌الاسلام علی اعتمادی در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت عید غدیر، اظهار کرد: غدیر، عید ولایت واساسی ترین برنامه  پیامبر اسلام(ص) برای دوام و عزت و شکوه اسلام ، روز عهد و پیمان، ترسیم و یاد آوری حیات طیبه و حلقه وصل دو اصل مهم نبوت وامامت و بنیانگذاری تفکر عدم تفکیک دین از سیاست و روز برائت و مصداق کامل تولی و تبری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب افزود: غدیر، سند فضیلت حضرت علی(ع)، تجلی عظمت آن حضرت و پشتیبان محکمی برای مهدویت، انتظار و ولایت فقیه بوده و آزمون بزرگ ولایتمداری، روز شادمانی برای پیروان ولایت و روز نا امیدی و یاس برای دشمنان اسلام است.

اعتمادی با بیان اینکه دین اسلام برنامه درست زندگی کردن بوده و با غدیرخم کامل می‌شود، گفت: نعمت های خداوند با وجود ائمه به اتمام می رسد و اصولاً تمام نعمت در وجود امام متبلور است ولی متأسفانه با اینکه واقعه غدیر همه هویت تشیع است؛ اما همواره مورد غفلت و کم توجهی توده شیعیان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انکار، غفلت و فراموشی غدیر توسط مسلمانان باعث تمام مصیبت های بشر شد و انسان ها را از صراط مستقیم هدایت و سعادت به سراشیبی گمراهی و سقوط سوق داد و فاجعه عاشورا میوه تلخ این شجره شوم بود که لکه سیاه همه تاریخ شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با تاکید بر گرامیداشت عید غدیر، اظهار کرد: آنچه مهم است این است که غدیر باید گرامی داشته و زنده شود و زنده نگهداشتن غدیر نه به این است که چراغانی گردد و قصه خوانی و مداحی شود، اینها خوب است ولی نکتۀ حائز اهمیت تر این است که امت اسلامی باید غدیر را مانند عاشورا از خود دانسته و مطالبات پیامبر(ص) در غدیر را دنبال کنند و در راه گسترش فرهنگ شیعی افزایش بصیرت و آگاهی اقشار مختلف نسل جوان تلاش نمایند.

اعتمادی افزود: باید یاد بگیریم که چطور از ولایت تبعیت کنیم، عید غدیر کفران نعمت شده است و کفرانش هم خیلی بزرگ است و همه می‏دانیم ما عیدی در اسلام مهمتر از عید غدیر نداریم قرآن هم می‏گوید ما مهمتر از عید غدیر نداریم برای اینکه اسلام منهای ولایت هیچ است و ناقص.

وی گفت: در پیش رو عاشورا و محرم را داریم، عاشورا آمده است تا تکلیف تاریخ را روشن کند، عاشورا یک روز نیست، عاشورا یک پاسخ بود برای روزهای از دست رفته، اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث بوجود آمدن این واقعه شد، چرا عده ای که مدعی اسلام بودند پسر پیامبر خود را به شهادت رسانده و اهل بیت او را به اسارت بردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب اظهار کرد: با ورق زدن دوباره در صفحات تاریخ و برگشت به گذشته و با دقت در اوضاع مسلمانان در می یابیم آنچه باعث بوجود آمدن عاشورا شد گسست مسلمانان از واقعه غدیر خم بود و این را باید در جامعه تفهیم کرد و تبیین نمود.

اعتمادی تصریح کرد: شناخت عاشورا، معرفت به عاشورا و معرفت به فلسفه قیام امام حسین(ع) بدون شناخت غدیر ابتر و ناقص است و باید عاشورا را در ذیل غدیر تعریف کنیم، باید بدانیم گرامیداشت و جشن روز عید غدیر ثوابش کمتر از روضه‌ی محرم نیست باید بدانیم گرامیداشت این روز و شناخت غدیر مهم‌تر و بهتر است، چون اگر مسلمان غدیر را زنده نگه می داشت و جشن می گرفت دیگر کربلاها به وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.