عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد!/ تحریمی که در بن بست تلاش و همت جوانان میاندوآبی گیر کرد
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
شناسه : 267341
5

جوانان میاندوآبی به منظور مقابله با تحریم ها، اقدام به تولید این پمپ ها برای تامین نیاز کارخانجات چغندر قند کشور کرده و ضمن اینکه نشان داده است که “خواستن، توانستن است”، توانسته گام مثبتی در جهت اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید داخلی و ملی بردارند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی ایران بودند و در این راستا نیز تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شروع به وضع تحریم ها علیه ایران کردند و در آبان ۱۳۵۸ (نوامبر ۱۹۷۹) اولین تحریم ایران با امضای جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا  اجرایی شد.

مرور تاریخ نشان می دهد که  از سال ۵۷ دولت ها استکباری به سرکردگی آمریکا، سیاست خصمانه خود را در قبال ایران ادامه داده و تحریم هایی را علیه ایران به شکل های گوناگون تعیین کرده و امروز نیز که دونالد ترامپ دیوانه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده است، دولت وی نیز همان سیاست های قبلی را ادامه داده و تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده اند.

یکی از زمینه هایی که آمریکا همواره در تلاش برای تحریم ایران بوده، در زمینه های اقتصادی و صنایع بوده که  به رغم تلاش های جدی، مستمر و متنوع غرب به ویژه آمریکا در تحریم ایران، این ایران اسلامی بود که با تکیه بر توانمندی داخلی و با تلاش و کوشش جوانان و متخصصان و متعهد این مرز و بوم، تحریم ها را خنثی کردند و نمونه آن را می توان در خودکفایی در صنایع مختلف و قدرت دفاعی و موشکی مشاهده کرد.

یکی از مهم ترین بخش هایی که در ایران همواره مورد توجه بوده، بخش کشاورزی بوده که در این بخش نیز تولید چغندر قند به دلیل تولید شکر و صادرات آن از اهمیت برخوردار است و این موضوع نیز به طور مستقیم با کارخانجات چغندر قند در ارتباط است.

در همین راستا یک میاندوآبی به منظور تامین پمپ های چغندرقند در کشور و مقابله با تحریم ها، اقدام به تولید این پمپ ها برای تامین نیاز کارخانجات چغندر قند کشور کرده و ضمن اینکه نشان داده است که “خواستن، توانستن است”، توانسته گام مثبتی در جهت اشتغال زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید داخلی و ملی بردارد.

شرکت فتاح میاندوآب به عنوان نخستین و تنها  تولید کننده پمپ چغندرقند که در کارخانه های قند استفاده می شود، یکی از این شرکت هاست که نمونه تولیدات آنها در داخل کشور  منحصر به فرد بوده و تنها نمونه های خارجی آن را می توان در بازار جستجو کرد.

این شرکت در سال ۶۸ به همت یک دبیر حرفه و فن به اسم فتاح خیری و در با عنوان شرکت مدلسازی و ریخته گری قطعات کارخانه های صنعتی شروع به فعالیت کرده است و قطعات و مدل های مختلف صنعتی را برای کارخانجات و تحقیقات علمی دانشجویان و محققان تولید می کند.

یکی از قطعاتی که توسط این شرکت ساخته شده و در واقع برند تولید ملی آن مربوط به این شرکت می باشد، پمپ چغندر قند است که در ایران تنها در توسط این شرکت ساخته می شود و نمونه اولیه و خرجی آن توسط شرکت های خارجی مانند آلمان در کارخانه های مستقر در آذربایجان غربی نصب شده است.

فتاح خیری مدیر این شرکت در گفت و گویی که با خبرنگار زرین خبر داشت، با اشاره به اینکه به عنوان نخستین و تنها تولید کننده پمپ چغندرقند در ایران هستیم، گفت: به علت تحریم ها که خارجی ها این پمپ های چغندر قند را به ایران نداند و به دلیل نیاز کارخانجات، تصمیم به تولید این پمپ ها به صورت کامل گرفتیم.

مدیرعامل شرکت فتاح افزود: تاکنون شش نمونه از این پمپ ها را ساخته و در کارخانجات مختلف استان نصب شده و استفاده می شود و موفقیت آمیز نیز بوده است.

وی افزود: در روزهای اخیر با در خواست کارخانجات لرستان که قبلا از نمونه هایی از این پمپ ها خریداری و استفاده کرده اند، دو نمونه دیگر را تولید و به آنجا ارسال می کنیم.

خیری با بیان اینکه ظرفیت این پمپ ها دو هزار و ۵۰۰ تن در هر روز است، تصریح کرد: توانایی این را داریم که در صورت درخواست مشتریان، پمپ هایی با طرفیت پنج هزار تن نیز تولید کنیم.

آری، این همت و تلاش متخصصان ایرانی نشان می دهد که نبوغ، همت و تلاش یک ایرانی را نمی توان در دایره تحریم محدود کرد و این را بارها و بارها نشان داده اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.