عده ای به دنبال سهم خواهی جناحی از دولت آینده هستند/ واردات بی رویه، خیانت به کشاورزان و تولید در کشور است/ اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است/ مسئولان باید به حرف و توصیه های دلسوزان بها دهند
۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
شناسه : 263675
4

امام جمعه میاندوآب گفت عده ای به دنبال سهم خواهی از کابینه دولت آینده هستند و فراکسیون ها وزیر معرفی و پیشنهاد می کنند که بنده از این موضوع تعجب می کنم که این تفکر و اندیشه، اندیشه و تفکر غرب گرایانه است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نقش علما در حفظ دین و مکتب، اظهار کرد: علما در مقابل کفر ایستاده و اسلام و دین را  قرن ها حفظ کرده و به نسل کنونی انتقال داده اند.

امام جمعه میاندوآب به نقش ائمه جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: باید گفت که اگر ائمه جمعه و هشدارهای آنها نبود، عده ای این حکومت و انقلاب را به انحراف کشیده بودند و مردم باید به خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه توجه داشته باشند.

وی در تحلیل مسائل سیاسی به موضوع واردات اشاره کرد و گفت:  واردات بی رویه کالاهای غیرضروری از جانب هرکس و هر گروه و هر جناحی که باشد، خیانت به کشور بوده و ما با آن مخالف هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: متاسفانه شنیده می شود که بعضا آب معدنی به کشور وارد می شود، و یا رب گوجه  فرنگی و روغن خوراکی وارد می شود، آیا در کشور آب معدنی نداریم؟ گوجه در دست کشاورزان می ماند و از بین می رود ولی متاسفانه رب گوجه فرنگی وارد می کنند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها هشدار داده اند که این واردات خیانت به کشور است و باید جلوی واردات بی رویه محصولات کشاورزی و صنعتی که در داخل کشور تولید می شود را گرفت.

وی افزود: ایران اسلامی کشوری چهارفصل است و هر کس که مسئول باشد باید به این موضوع و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کرده و تولید و کشاورزان را بدبخت نکند.

حسن زاده به انتخاب و تشکیل کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: عده ای به دنبال سهم خواهی از کابینه دولت آینده هستند و فراکسیون ها وزیر معرفی و پیشنهاد می کنند که بنده از این موضوع تعجب می کنم که این تفکر و اندیشه، اندیشه و تفکر غرب گرایانه است.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که اگر رئیس جمهور انتخاب کرده اند، باید به او باورداشته باشند و اجازه دهند تا کابینه را انتخاب کنند و به رئیس جمهور خط و مشی نشان ندهند.

وی به طرح یک فوریتی مقابله با تحریم های آمریکا اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از اقداماتی بود که با حداکثر آرا تصویب شد و مجلس نیز در امر تشکیل کابینه دولت دوازدهم توجه داشته باشد که کابینه با نیازهای روز جامعه و توقعات مردم تشکیل شود.

حسن زاده با تاکید بر اینکه دولت آینده باید قوی، متخصص و متعد باشد، تصریح کرد: دولت آینده باید وزیری داشته باشد که کار تولید کند، وزیر بازرگانی که توسعه صادرات و واردات صحیح داشته باشیم و از صنعت سردربیاورد و نیز وزیری که قاچاق دخترش را توجیه نکنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه عده ای اگر نمی توانند کنار بروند تا انسان های دیندار و متخصص وارد عرصه شوند، اظهار کرد: کسی که در عمرش یک روز کار اجرایی نداشته اگر وزیر شود چه می تواند بکند و نباید فرصت ها و ظرفیت های کشور را با مسئولان ناتوان هدر داد.

وی با تاکید بر تشکیل کابینه قوی و متعهد و متخصص و نقش مجلس در این امر، افزود: اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است چون مجلس عصاره ملت بوده و این مجلس است که باید در رای خود به وزرای پیشنهادی دقت کند و به هر کسی رای ندهد، بلکه وزرای قوی، متخصص و متهد را وارد کابینه دوازدهم کند.

حسن زاده در ادامه به قرارداد نفتی توتال اشاره کرد و گفت:  مسئولان باید به حرف و توصیه های دلسوزان بها دهند و نمونه این امر و توصیه را در قرار داد توتال شاهد بودیم که بعد از اعتراض کارشناسان و ائمه جمعه مورد بازبینی قرار گرفت.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در بررسی اولیه قرارداد توتال از 150 ایراد وارد شده، 135 مورد برطرف شد، تصریح کرد: در بررسی های بعدی 13 مورد دیگر نیز رفع شد ولی هنوز دو ایراد مربوط به بدعهدی فرانسه و عدم تضمین دولت فرانسه در 20 سال آینده باقی است که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ما یک بار در قرارداد کرسنت ضرر کردیم، افزود: اگر توصیه ها و هشدارهای دلسوزان نبود، ما بازهم ضرر می کردیم و مسئولان نباید به این موضوع به دیده مخالفت بنگرند بلکه به حرف منتقدان گوش کنند تا در راه توسعه وپیشرفت گام برداریم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.