اقامه نماز جماعت در ادارات میاندوآب وضعیت مطلوبی دارد/ فرهنگ یکی از موضوعات مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۳۰
شناسه : 280072
3

امام جمعه میاندوآب گفت: تنها در چند اداره در میاندوآب نماز جماعت اقامه نمی شود که آن هم به دلیل مخالفت مدیران کل هست.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، نخستین اجلاس شهرستانی نماز در میاندوآب امروز در سالن ارشاد این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه میاندوآب در سخنانی با اشاره به اهمیت اقامه نماز، گفت: نماز بهترین وسیله تقرب به خداوند تبارک و تعالی، ستون دین و اوج عبودیت و بندگی است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با اشاره به اینکه برای تمامی پیامبران در زمان خود به اقامه نماز سفارش شده است، افزود: نماز جامع ترین عبادت ها بوده و به فرموده رسول گرامی اسلام(ص)  درخت اسلام، ایمان تنه آن و نماز ریشه آن درخت است.

وی افزود: در قرآن کریم بیشتر از سایر فریضه های دینی به فریضه نماز تاکید و کلمه نماز 122 بار تکرار شده است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه135 روحانی معمم در میاندوآب به رسالت خود برای اقامه نماز جماعت عمل می کنند، تصریح کرد: هم اکنون در 33 اداره دولتی، 48 مسجد شهر و 169 مدرسه نماز جماعت اقامه می شود و اگر در مسجدی در میاندوآب نماز جماعت اقامه نمی شود به دلیل اختلافات هیئت امنایی است.

حسن زاده با بیان اینکه میاندوآب از نظر اقامه نماز جماعت در ادارات وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: تنها در چند اداره در میاندوآب نماز جماعت اقامه نمی شود که آن هم به دلیل مخالفت مدیران کل هست.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: یکی از موضوعات اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب، فرهنگ و عمل به واجبات الهی است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: برگزاری اجلاس نماز یا همایش بسیار خوب است ولی باید در عمل نیز اجرا شود و اگر در مدرسه ای همایشی در خصوص نماز برای دانش آموزان برگزار می شود باید نماز جماعت نیز در آن مدرسه برپا شود.

همه برای برپایی نماز جماعت وظیفه داریم

فرماندار میاندوآب نیز در این اجلاس با اشاره به اهمیت برپایی و اقامه نماز جماعت، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم تا برای برپایی نماز به ویژه نماز جماعت در هر کجا هستیم، تلاش کنیم.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه ارزش نماز جماعت به مراتب بالاتر از نماز فردی است، افزود: نماز بهترین توشه برای آخرت بوده و انسان باید برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی نماز به پا دارد.

وی هم چنین به نماز جمعه نیز اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نیز به عنوان نماز عبادی و سیاسی باید با حضور پرشور و شکوه خاصی برپا شود چون علاوه بر اهمیت آن از جنبه دینی، حرکتی دشمن شکن است.

سخنرانی دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی و معاون اربعین ستاد عتبات عالیات استان و تجلیل از ائمه جماعات مساجد، خادمان نمازمساجد و عوامل موکب شهید باکری میاندوآب در ایام اربعین از دیگر بخش های این مراسم بود.

تصاویری از این اجلاس را در ادامه مشاهده می کنید:

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.