طوفان الاقصی تجلی بزرگ اندیشه و گفتمان مقاومت است
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
شناسه : 312999
4
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: اندیشه مقاومت مبتنی بر باورهای دینی بوده و طوفان الاقصی تبلور مقاومت بوده و برگرفته از مبانی دینی است.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به مبانی الهی حماسه رزمندگان مقاومت فلسطین و طوفان الاقصی، اظهار کرد: طوفان الاقصی طوفان الاقصی تازیانه‌ای الهی بر پیکر رژیم منحوس صهیونیستی و حامیانش بود که در زمین‌وزمان و اذهان تأثیرگذار شده است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه طوفان الاقصی تجلی بزرگ اندیشه و گفتمان مقاومت است، افزود: اندیشه مقاومت مبتنی بر باورهای دینی بوده و طوفان الاقصی تبلور مقاومت بوده و برگرفته از مبانی دینی است.

وی با بیان اینکه دین می‌گوید نباید زیر بار ظلم و ستم بروی و با ظلم و ستم مقابله کنی، اظهار کرد: ما در طوفان الاقصی مقاومت فلسطین نیز این موضوع را شاهد هستیم که مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و غزه علیه ظلم وستم رژیم صهیونیستی به‌پاخاسته‌اند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه پیروزی از آن مردم مظلوم فلسطین و غزه بوده و این وعده الهی است، افزود: خداوند تبارک‌وتعالی وعده داده است که از انسان‌هایی که مقاومت کنند و از وطن، اعتقادات و اسلام و ناموس خویش دفاع کنند، حمایت می‌کند و هرکس خدا پشتیبانش باشد، کسی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه طوفان الاقصی حاصل تفکر ایستادگی در برابر دشمنان است، تصریح کرد: طوفان الاقصی نماد امروزی مستندات عاشورا بوده که امام حسین (ع) با شعار «هیهات من الذله» در مقابل یزیدیان ایستاد.

وی با اشاره به اینکه مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلت است، افزود: طوفان الاقصی در تاریخ بشریت ماندنی شد و قطعاً فداکاری‌های مردم مظلوم غزه و طوفان الاقصی در تاریخ نوشته می‌شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه باید در میدان حاضر بود از ناموس و وطن خویش دفاع کرد، اظهار کرد: برای اینکه اسلام بماند نباید میدان را ترک کرد و اگر مقاومت کنی تحت هر شرایطی پیروز هستی چه به شهادت برسی چه بر دشمن غلبه کنی.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان دشمن‌شکن بود و از تمام کسانی که در صحنه حاضر شدند و استکبار را نابود و برنامه‌های دشمن را به هم ریختند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه باید با استکبار مبارزه کرد، افزود: دشمنی ایران و آمریکا مربوط به امروز نیست؛ بلکه بیش از ۱۰۰ سال است که آزادمردان ایران با استکبار در حال مبارزه هستند.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به‌روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، گفت: هیچ‌کس نسبت به جنگ راضی و خوشنود نیست و نکته مهم این است که علم باید در خدمت صلح، دین و انسانیت باشد .

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.