طرح یاوران فرهنگی در مدارس میاندوآب آغاز شد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۴۱
شناسه : 281068
6

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب گفت: طرح مانور تشکیلاتی پیشتازان با عنوان همایش یاوران فرهنگی  در۴۰ مدرسه دخترانه این شهرستان با تحت پوشش قرار دادن هفت هزار دانش اموز برگزار می شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، بهروز تقی نژاد در همایش مانور تشکیلاتی پیشتازان با عنوان همایش یاوران فرهنگی که امروز در میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: این مدیریت در راستای تقویت تربیت اجتماعی و روحیه خودباوری و مبارزه جدی با آسیب های اجتماعی که گریبانگیر جامعه است با برنامه محوری و فعال کردن دانش آموزان در صدد از بین بردن و یا کاهش آسیب های اجتماعی است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب افزود: مدرسه به عنوان کانون فرهنگی و تربیتی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده  بهینه از ظرفیت و استعداد های داانش آموزان در این راستا گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه در این همایش ۳۰۰ دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول و دوم حضور دارند، گفت: هدف اصلی از این همایش آن است که دانش آموزان بتوانند از دوران تحصیل خود را حضور در صحنه های اجتماعی و بحرانی آماده کنند و در آینده که در جامعه حضور می یابند فردی خودباور تربیت شوند.

تقی نژاد تصریح کرد: کمک به دانش آموزان در معرض خطر و یا دانش آموزانی که نمی توانند مسایل خود را با مربیان در میان بگذارند از دیگر اهداف چنین همایشی است تا دانش آموزان پیشتاز به آنان کمک کنند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میاندوآب اظهار کرد: انجام کارهای امدادی و بهداشتی  به صورت گروهی و کسب مهارت های زندگی به شکل بهینه بنابر هدف اصلی سند تحول بنیادین و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری از دیگر اهداف این همایش است.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این همایش در تمامی مدارس شهرستان برگزار می شود، گفت: این طرح در ۴۰ مدرسه دخترانه این شهرستان با تحت پوشش قرار دادن هفت هزار دانش اموز برگزار می شود.

هم چنین معاون سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی در این همایش گفت: سازمان دانش آموزی یکی از سازمان های درونی آموزش و پرورش جهت تربیت اجتماعی دانش آموزان و کسب مهارت های زندگی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

داریوش پرنیان با اشاره به اینکه یادگیری مهارت های لازم در شرایط سخت از اهداف مهم این همایش است، اظهار کرد: طی سال تحصیلی امسال، در آذربایجان غربی ۶۱ هزار و ۵۰ دانش آموز عضو تشکل های پیشتازان هستند.

وی افزود: در آذربایجان غربی یک هزار و ۷۵۰ مربی در یک هزار و ۴۰۰ مدرسه این استان در امر تشکل های اجتماعی و تربیت اجتماعی فعالیت می کنند.

فرماندار معلم نیز در این مراسم گفت: دانش آموزان حاضر در این همایش، سفیران مدارس خود هستند و نیاز است در بحث آسیب های اجتماعی در آگاه کردن سایر دانش آموزان پیشگام باشند.

مهدی قهرمانی با اشاره به آسیب های اجتماعی و لزوم مقابله با آنان، اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان یک فرد تحصیل کرده می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی اثر گذار باشند.

وی افزود: پیشگیری در همه زمینه ها تاثیری بیشتری دارد و باید به این مقوله در جامعه به ویژه بحث آسیب های اجتماعی اهمیت داده شود تا با انجام، زمینه برای دیگر کارها فراهم‌ نشود.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز در این ارتباط با استفاده از ظرفیت استادان ومشاوران این حوزه و به ویژه نیروی انتظامی در آگاه سازی دانش آموزان استفاده کند چرا که بیشتر مسایل به علت عدم آگاهی به وجود می آید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.