طرح پارکینگ مکانیزه روی میز شورای شهر میاندوآب
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شناسه : 313369
4
همه به دنبال کلید حل ترافیک شهری/ شهرداری و شورای شهر میاندوآب، در راستای حل مشکل ترافیک، طرح ایجاد پارکینگ مکانیزه روتاری را دستور کار خود قرار داده‌اند.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، یکی از مشکلاتی که میاندوآب همواره با آن روبرو بوده و به چالشی اساسی برای مردم این شهر تبدیل شده، مشکل ترافیک شهری است.

در واقع ترافیک، مشکلی است که چندین سال است با نام شهر میاندوآب پیوند خورده و تبعات آن نیز برای همه ملموس بوده و همه مردم این شهر اعم از افرادی که از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و یا افرادی که حمل‌ونقل عمومی را برای سفرهای درون‌شهری برمی‌گزینند، از آن گلایه‌مند هستند.

مسئولان شهری نیز به این مسئله و معضل اساسی در میاندوآب واقف بوده و برای حل آنها بارها تأکید و پیشنهادی را نیز ارائه کرده‌اند که اگرچه به‌صورت مقطعی در امر حل ترافیک گره‌گشا بوده؛ اما بعد از مدتی دوباره کارکرد خود را ازدست‌داده است.

معضل ترافیک در فصولی مانند پاییز که همراه با بازگشایی مدارس نیز است، دوچندان شده و تا جایی پیش رفته که در برخی ساعات شبانه‌روز تردد در بخش‌هایی از شهر به‌سختی امکان‌پذیر می‌شود.

جوابگو نبودن خیابان‌ها برای حجم زیاد خودرو، بافت قدیمی شهر و نبود فضای کافی برای پارک خودروها از جمله موضوعاتی هستند که دررابطه‌با مسئله ترافیک در میاندوآب مطرح می‌شوند.

طرح ایجاد پارکینگ مکانیزه روتاری روی میز شورای شهر

باتوجه‌به این موضوعات؛ شورای ششم شهر میاندوآب در چندین مرحله برای حل معضل ترافیک نسخه‌هایی اعم از اجرای طرح پارکبان، اصلاح میادین و غیره پیچیده و در آخرین مورد نیز در جلسه اخیر شورای شهر، طرح ایجاد پارکینگ مکانیزه روتاری در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه شهرداری میاندوآب، نامه‌ای پیشنهادی مبنی بر طرح ایجاد پارکینگ مکانیزه روتاری را به شورای شهر ارائه کرده بود که پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای شورای شهر، این شورا مصوب کرد تا شهرداری میاندوآب نتایج مطالعات، تهیه طرح توجیهی و اقتصادی، هزینه‌های طراحی و ساخت، نقشه‌های اولیه، نحوه جذب سرمایه‌گذار و نحوه مشارکت با سرمایه‌گذار را با تعیین مکان مناسب در خارج از محدوده پارک معلم به شورای شهر جهت بررسی و تصویب نهایی ارسال کند.

تأثیر مثبت اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهری در روان‌سازی ترافیک

در ماه‌های اخیر نیز اصلاح نقاط حادثه‌خیز در میاندوآب در دستور کار شورای ترافیک بوده که به گفته فرمانده انتظامی میاندوآب نظم‌دهی و اصلاح سه‌نقطه حادثه‌خیز در میاندوآب موجب کاهش تصادف و روان‌سازی ترافیک شد.

سرهنگ فخرالدین رستم پور در گفتگوی که با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، اظهار کرد: اصلاح هندسی سه‌نقطه حادثه‌خیز در میدان امام علی (ع)، میدان کوی بهی و سه‌راهی بوکان موجب کاهش ۸۰ درصدی تصادفات و روان‌سازی ۸۵ درصدی ترافیک شده و رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است.

لزوم اجرای طرح مطالعاتی ترافیکی و استفاده از شیوه‌های نوین

باید گفت راهکارهایی مانند مسیرگشایی‌ها و حتی اتوبان‌های درون‌شهری عریض‌وطویل، حاکم شدن دولت الکترونیک، ارائه خدمات در محل توسط مجریان دولتی و محلی، فراهم‌کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی ارزان، سریع، راحت و قابل‌دسترس و مهم‌تر از همه همکاری مردم و فرهنگ‌سازی مقوله ترافیک و مطالعه و اجرای طرح جامع و کامل ترافیکی میاندوآب از جمله راهکارهایی هستند که می‌تواند در حل مشکل ترافیک در میاندوآب راهگشا باشد.

از سوی دیگر راهکارهای سنتی مانند تغییر مسیر خیابان‌ها آن‌چنان دیگر برای حل معضل ترافیک میاندوآب چاره‌ساز نیست و بهتر است مسئولان و متولیان امر بیش از گذشته بر روی شیوه‌های نوین و موفق در کلان‌شهرها و حتی جهانی که برای حل معضل ترافیک بکار گرفته شده است، وقت و هزینه صرف کنند تا نسخه‌ای که بتواند درد ترافیک میاندوآب را درمان کند، پیدا شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.