طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در میاندوآب اجرا می‌شود
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
شناسه : 313500
1
رئیس مرکز بهداشت میاندوآب: رئیس مرکز بهداشت میاندوآب گفت: طرح بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا توسط وزارت بهداشت طراحی و ابلاغ شده و هم اکنون در دست اجرا است.
پ
پ

فیروز تقوی در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی غربالگری دیابت، اظهار کرد: طرح بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا توسط وزارت بهداشت طراحی و ابلاغ شده است.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب افزود: با اجرای این طرح از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی امسال، همه افراد بالای ۱۷ سال از نظر فشارخون و قند خون و عوامل خطر ابتلا به این بیماری‌ها بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح غربالگری دیابت، گفت: از مهم‌ترین اهداف بسیج ملی غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون؛ افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص این دو بیماری، غربالگری، شناسایی، پیگیری و مراقبت از بیماران با محوریت پزشک خانواده است.

تقوی با بیان اینکه تمام خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های پزشکی و مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین ایستگاه‌های سیار و مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در این طرح مشارکت دارند، تصریح کرد: برای اجرای کامل این طرح نیازمند همکاری ادارات از حیث نیروی انسانی، فضای فیزیکی و ثبت و سنجش داده‌ها هستیم.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب با اشاره به اینکه این طرح اگر به‌درستی انجام شود نتایج خوبی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: آگاهی از سطح سلامتی افراد و جامعه و مشخص‌شدن عوارضی که با بازبینی و معاینه بموقع می‌تواند سلامت جسمی افراد را برگردانده و جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با فشارخون و دیابت از برکات این طرح است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.