ضرورت توجه به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه/باید در مقابل تهدیدات فضای مجازی از جامعه صیانت کرد
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۳
شناسه : 292916
5
در جلسه شورای فرهنگ عمومی میاندوآب عنوان شد؛

امام جمعه میاندوآب در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه، فرهنگ سازی کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه شورای فرهنگ عمومی میاندوآب امروز‌ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امام جمعه، فرماندار و مسوولان این شهرستان با موضوع اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و فضای مجازی در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری در این جلسه با اشاره به گستردگی فضای مجازی در دنیای امروزی، اظهار کرد: باید در این فضای مجازی که دنیای جدیدی است، سهیم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نخستین مسئله در فضای مجازی را هدف گذاری نسبت به آینده عنوان کرد و افزود: باید در مقابل تهدیدات فضای مجازی از جامعه صیانت کرد تا نم فضای مجازی ما را نابود نکند و از ایجاد ارزش های کاذب خودداری شود.

وی تعیین استراتژی را از دیگر مسائل مربوط به فضای مجازی برشمرد و گفت: تولید محتوای غنی و مناسب با استفاده از شیوه های هنری و ابزارهای نوین مسئله دیگر مرتبط با فضای مجازی است.

خدایاری در ادامه با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تصریح کرد: استقلال اقتصادی از جمله اهداف نظام اسلامی در کنار استقلال سیاسی و علمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه توجه به درون، ناظر به دولت خاصی نیست، افزود: باید به ظرفیت ها تکیه کرد تا به تمدن سازی در فرایند انقلاب اسلامی برسیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که روی پای خود بایستیم.

خدایاری گفت: درون زا برودن، برون نگر بودن، عدالت محور، مردمی و علمی بودن از ارکان و پایه های اقتصاد مقاومتی است.

ضرورت توجه به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه

امام جمعه میاندوآب نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه، فرهنگ سازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با تاکید بر اینکه باور کنیم که می توانیم، افزود: باید باور ما می توانیم را در خود، خانواده و جامعه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما مشکلات موجود را کتمان نمی کنیم، گفت:قبل از انقلاب اسلامی، کشوری وابسته بودیم ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی به یک ابرقدرت تبدیل شده و در بسیاری از موارد علمی و … رتبه های اول و دوم را در دنیا داریم.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه باور کنیم که ما می توانیم و روی پای خود بایستیم و از بیگانگان بی نیاز شویم.

حسن زاده با تاکید بر فراهم کردن شرایط تحقق اقتصادی مقاومتی در جامعه، اظهار کرد:اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود باید زمینه را فراهم کنیم.

وی هم چنین به موضوعات مرتبط به فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: باید به این موضوع نیز توجه داشته و با فراهم آوردن شرایط، از گشت و گذار بی مورد جوانان در فضای مجازی خودداری کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.