ضرورت توجه به سلامت اجتماعی شهروندان/شورای شهر میاندوآب به دنبال گسترش فرهنگ سلامتی و آموزش سلامت است
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
شناسه : 292735
8
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر میاندوآب:

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر میاندوآب گفت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه مدیریت شهری، مقوله «بهداشت» است و در این مسیر شورای شهر نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر،  نخستین جلسه کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر میاندوآب امروز با حضور رئیس و اعضای شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر میاندوآب در سخنانی با اشاره به اهمیت مقوله سلامت و بهداشت، اظهار کرد: سلامت و بهداشت در روند تکامل تاریخی بشر از زمان باستان تاکنون به عنوان موضوعی مطرح بوده که جوامع همواره با آن در تعامل بوده اند، بطوری که سلامت و رفاه مردم یک شهر،  شاخص مهمی برای نشان دادن میزان موفقیت سیاست های توسعه پایدار آن شهر است و تشدید روز افزون معضل سلامتی در جامعه شهری موجب شده تا در مدیریت شهر توجه ویژه ای به بحث سلامت باشد.

فیروز تقوی با اشاره به اینکه سلامتی  به نوبه خود یکی از محرک های مهم بهره وری اقتصادی است، افزود: کیفیت محیط زیست  و مضمون  توسعه از  عوامل بسیار مهم تعیین سلامتی اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر میاندوآب با تاکید بر اینکه توجه به سلامت در یک نظام مدیریت شهری سبب پایین آمدن هزینه های مربوط به تعاملات رسمی می شود، گفت: باید سیاستگذاران و مدیران شهری با مفهوم سلامت و مخصوصا ابعاد اجتماعی آن و تجارب ارزنده آن‌ در عرصه سلامت اجتماعی آشنا باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید به مقوله بهداشت و سلامت توجه ویژه ای داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه مدیریت شهری، مقوله «بهداشت» است و در این مسیر شورای شهر نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

تقوی افزود:توزیع عادلانه خدمات بهداشتی در شهر، پیشگیری از گسترش بیماری‌ها موضوعی است که شورای شهر می‌توانند با نگاهی توسعه محور و بلندمدت آن را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر میاندوآب با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و با بیان اینکه،”بهداشت عمومی” یکی از موضوعات مرتبط با شهرداری و شورای شهر می تواند باشد، گفت: پیشگیری به معنی جلوگیری از بروز بیماری و کاهش پیامدهای بیماری و جلوگیری از خسارات روحی یک بیماری هم در مقوله پیشگیری، نقش مهمی در ارتقاء سلامت اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری می تواند در بحث ترویج فرهنگ سلامتی و آموزش سلامت به مردم نقش مهمی در کنار  دست اندرکاران سلامت ایفا کند، اظهار کرد: سلامتی تنها به درمان کردن بیماریها محدود نمی شود، چه بسا که گسترش فرهنگ سلامتی و آموزش سلامت به شهروندان  بسیار موثرتر از درمان بیماری ها باشد.

تقوی به مقوله “سلامت اجتماعی” اشاره کرد و گفت: در مقوله سلامت، مسئولیت‌هایی متوجه سازمان‌های دیگر هم می‌شود که بیش از ۷۰درصد عوامل مؤثر بر سلامت اجتماعی است و همه نهادها احساس مسئولیت کنند و کمک کنند که مولفه‌ها با درک بیشتر نسبت به اثرات آن حساس باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر میاندوآب  با بیان اینکه توسعه پایدار شهری به معنای اجرای اصول توسعه پایدار در مقیاس شهری به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است، افزود: توسعه بی رویه شهری ،افزایش وسائل نقلیه و زوال محیط زیست، اثرات زیانباری را بر ساختار محیطی-کالبدی شهر و درنتیجه سلامت جسمی- روانی شهروندان وارد کرده است.

تقوی تصریح کرد: ایجاد خانه های سلامت به عنوان‌ همیار سلامت در محلات مختلف از خواسته ها و اولویت های مدنظر ما در این راستا است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.