صلاحیت 23 داوطلب از سوی هیئت نظارت تأیید شد
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
شناسه : 314870
2
معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب: معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: صلاحیت ۲۳ داوطلب در حوزه انتخابیه میاندوآب، چهاربرج و باروق از سوی هیئت نظارت مورد تأیید گرفته است.
پ
پ

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اعلام نتایج بررسی‌های هیئت نظارت به داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس نتایج اعلام شده، صلاحیت ۲۳ داوطلب در حوزه انتخابیه میاندوآب، چهاربرج و باروق مورد تأیید گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب افزود: هم چنین بر اساس بررسی صلاحیت ۳۰ داوطلب رد و پنج نفر از داوطلبان نیز احراز نشده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ کتبی بررسی صلاحیت‌ها شروع شده است، گفت: داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میاندوآب، باروق و چهاربرج برای دریافت نتایج بررسی صلاحیت‌ها می‌توانند در روزهای جمعه و شنبه، ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه به فرمانداری میاندوآب مراجعه کنند.

رضایی تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید و یا احراز نشده، به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ دی برای اعتراض فرصت دارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب اظهار کرد: بر اساس جدول زمان‌بندی، بررسی این اعتراضات توسط شورای نگهبان به مدت یک ماه خواهد بود و تا ۱۹ بهمن بررسی مجدد خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

گفتنی است سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه تلویزیونی دررابطه‌با بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون سه روز فرصت اعتراض برای داوطلبان فراهم است و یک مرحله دیگر که توسط شورای نگهبان انجام می‌شود فرصت بررسی صلاحیت وجود دارد.

هادی طحان نظیف با اشاره به اینکه به طور متوسط به‌ازای هر کرسی انتخابات مجلس ۳۸ نفر می‌توانند رقابت کنند، اظهار کرد: افرادی که از نتایج این مرحله (هیئت‌های نظارت) شکایت دارند، از روز یکشنبه با مراجعه به سامانه داوطلب به نشانی http://davtalab.shora-gc.ir به ثبت شکایت خود اقدام کنند. زمان اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ بهمن است که بعد از آن فرصت ثبت شکایت هم وجود دارد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.