صدور ۲۰۲۶ سند تک برگی برای اراضی کشاورزی میاندوآب
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 318104
1
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از صدور ۲ هزار و ۲۶ فقره سند مالکیت تک برگی برای یک هزار و ۹۸۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اهمیت سنددار شدن اراضی کشاورزی و هویت‌بخشی به این اراضی، گفت: در این راستا طرح صدور اسناد مالکیت تک برگی به‌جای اسناد دفترچه‌ای قدیمی باهدف اثبات مالکیت رسمی با استفاده از نقشه ثبتی (کاداستر) در سطح شهرستان آغاز شده و مزایای خوبی نیز برای کشاورزان نیز داشته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این زمینه با اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده مابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و به‌منظور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بهره‌برداران بخش کشاورزی کار صدور اسناد مالکیت تک برگی در حال انجام است.

وی گفت: در این راستا تاکنون تعداد ۳ هزار و ۵۹۸ فقره پرونده کشاورزان متقاضی دریافت اسناد تک برگی، به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان میاندوآب معرفی شده و اقدامات برای صدور سند تک برگی برای آنها در دست اجرا است.

مقدم با اشاره به تکمیل و صدور سند تک برگی تعدادی از پرونده های ارسالی به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های ارسال شده تاکنون تعداد ۲ هزار و ۲۶ نسخه سند مالکیت تک برگی برای یک هزار و ۹۸۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب صادر شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اجرای قانون رفع تداخلات ناشی از قوانین و مقررات موازی در اراضی اشخاص، ملی و دولتی است.

مقدم گفت: در راستای تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، کارشناسان اداره امور اراضی این شهرستان با پاسخ به استعلامات اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان میاندوآب، منجر به صدور سند مالکیت برای اشخاص و بهره‌برداران بخش کشاورزی شدند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: سنددار شدن اراضی کشاورزی در واقع هویت‌بخشی به این اراضی است و بستری مناسب برای خدمت‌رسانی بهتر به کشاورزان توسط ادارات و ارگان‌های مختلف ایجاد می‌کند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.