صحنه امروز فلسطین یک امتحان برای جهانیان است
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
شناسه : 313120
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: یکی از امتحانات الهی اکنون دررابطه‌با فلسطین است که جهان در حال آزمایشی سخت قرار گرفته است.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به شأن نزول آیه ۱۱۷ سوره توبه، اظهار کرد: این آیه درباره جنگ تبوک در شأن مهاجر و انصار نازل شد که پیروی از رسول خدا (ص) را در ساعات دشواری و سخت از دست ندادند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه در حقیقت این آیه یک تقدیرنامه‌ای بود برای یک فرد مسلمان قاطع که در پرتگاه‌ها، خود را نجات می‌دهد، و قلبش را که متزلزل شده بود، استوار نمود، افزود: وعده خداوند حق است که هرکس دین مرا، راه مرا، نبی مرا، ولی مرا، یاری کند، من نیز آنان را یاری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه ما هر زمان در حال امتحان هستیم، گفت: یکی از امتحانات الهی اکنون دررابطه‌با فلسطین است که جهان در حال آزمایشی سخت قرار گرفته است.

جلالی با طرح این سؤال که گناه فلسطینیان چیست؟ که این‌گونه مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند، تصریح کرد: هرکس را وجدانی و یا دینی هست و هر کس خود را آزاده می‌داند باید از خود خاصیت نشان داده و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به میدان بیاید تا این قطره‌قطره جمع و انشا الله سیل خروشانی شده و این رژیم منحوس را غرق کند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه درگیری‌هایی که بین ارتش رژیم صهیونیستی با جنبش حماس و جهاد اسلامی در سال‌های اخیر رخ‌داده است، هر بار کوتاه‌تر از قبل بوده، اظهار کرد: در این درگیری‌ها در نهایت به دلیل قدرت مقاومت، صهیونیست‌ها با تن‌دادن به شروط مقاومت، مجبور به آتش‌بس می‌شدند.
وی گفت: حدود ۴۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و تلفات رژیم صهیونیستی با همه جنگ‌های این رژیم در هفت دهه گذشته برابری می‌کند و درصورتی‌که برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تلفاتشان به‌مراتب گسترده‌تر خواهد بود.

جلالی با اشاره به اینکه بی‌تردید تلاش ارتش صهیونیستی برای نفوذ به شهر و محله‌های غزه، هزینه‌های انسانی آن را افزایش می‌دهد و زمان جنگ را طولانی‌تر می‌کند، افزود: نیروهای حماس با تسلیحات ضد زره، مین‌ها و تله‌های انفجاری، پهپادهای انتحاری و تک‌تیراندازان در کمین سربازان و تانک‌ها و دیگر تجهیزات ارتش صهیونیستی نشسته‌اند؛ بنابراین مسلماً برتری رژیم صهیونیستی در نبرد از راه دور به کسب پیروزی زمینی منتهی نمی‌شود.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: آسیب‌های اقتصادی و روند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها به دلیل نبود امنیت و هزینه‌های هنگفت نظامی جنگ در غزه که به گفته اسموتریچ، وزیر دارایی، این رژیم روزانه ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود در آینده بحران‌های عظیمی را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد خواهد کرد و می‌تواند دولت نتانیاهو را سرنگون کند که از هم‌اکنون زمزمه آن از سوی رسانه‌ها و معترضان داخلی به گوش می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات هیئت حماس در سفر به مصر، اظهار کرد: هیئت حماس ضرورت رساندن سوخت به غزه را دراسرع‌وقت و در چارچوب شرایط بشردوستانه به رئیس اطلاعات مصر منتقل کرده است.

جلالی با بیان اینکه بر اساس اخبار منتشر شده مقامات تل‌آویو و آمریکا سعی دارند با توقف چندساعته جنگ و ارسال چند کامیون مواد غذایی و دارویی و آن هم فقط برای جنوب غزه، به جهانیان وانمود کنند که به جان غیرنظامیان فلسطینی اهمیت قائل هستند، افزود: آنها با این اقدام می‌خواهند از خشم جامعه بین‌المللی بکاهند، اما این خیمه‌شب‌بازی‌ها فقط برای فریب افکار عمومی و کاستن از خشم کشورهای عربی از کشتار بیشتر فلسطینیان است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه دولت نتانیاهو بر روی عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی چشم دوخته است، گفت: تا زمانی که مخالفت‌های حکام سازشگر عرب، خللی در حمله زمینی به غزه ایجاد نکند، به کشتار فلسطینیان ادامه خواهد داد چیزی که تاکنون به تحقق پیوسته است؛ ولی درصورتی‌که احساس کنند روندسازش به خطر افتاده است، تا حدودی از مواضع خود عقب‌نشینی خواهند کرد و توقف محدود عملیات زمینی هم در این زمینه انجام می‌شود.

وی در ادامه به انتخابات مجلس دوازدهم اشاره و اظهار کرد: اولین تصویری که دورنمای یک انتخابات پرشور را در ذهن مردم ترسیم می‌کند تعداد داوطلبانی است که برای رقابت ثبت‌نام می‌کنند که با این معیار، انتخابات آتی، صاحب یک نصاب چشمگیر بوده و تعداد داوطلبان این دوره، بالاترین عدد در بین تمامی ادوار انتخابات مجلس است.

جلالی با تأکید بر اینکه مشارکت بالا غیر از تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی، شاخصی برای افزایش اقتدار ملی هم هست، افزود: هر رفتار و رویکردی که نرخ مشارکت واقعی شهروندان در انتخابات را بالا ببرد عملاً رفتاری در مسیر تقویت مشروعیت و مقبولیت و اقتدار ملی هم بوده و هر اقدامی که ضد مشارکت باشد نهایتاً با ایده «ایران قوی» مغایرت دارد.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه رکن اصلی در افزایش مشارکت عمومی، تأمین عنصر «رقابت»، البته با حضور رقابت‌کنندگان واقعی و اصلی است، تصریح کرد: در این باره باید بادقت و قاطعیت از یک‌سو و وسعت نظر از سوی دیگر زمینه رقابتی‌تر شدن انتخابات فراهم گردد.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم انتخابات پیشرو انتخاباتی با «امنیت کامل، مشارکت بالا و رقابتی سالم» باشد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهاراصل «امنیت، مشارکت، سلامت، و رقابت» را از ارکان یک انتخابات مطلوب دانسته و متولیان را به تأمین این اصول و ارکان فراخوانده‌اند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.