صبر و سعه صدر از شاخصه های مهم مدیریت است/ امام حسین(ع) الگوی قرآنی صبر در مقابل مشکلات است
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۴
شناسه : 301751
5
 امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: صبر و شکیبایی در امور مدیریتی از شاخصه‌های برجسته و کارآمدی است که ثمرات فراوانی در بهبود و ارتقاء عملکرد و کارایی مدیران دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدیران میاندوآب که در جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، با اشاره بر اصول حاکم بر اخلاق حرفه ای در اسلام و حکومت اسلامی، گفت: یکی از ویژگی های بارز مدیران موفق، صبر و بردباری است، لذا مدیران باید بدانند کلید بسیاری از موفقیت‌ها در کارهای مدیریتی، بویژه در برخورد با مردم، صبر و شکیبایی است.

امام جمعه میاندوآب افزود: صبر و شکیبایی در امور مدیریتی از شاخصه‌های برجسته و کارآمدی است که ثمرات فراوانی در بهبود و ارتقاء عملکرد و کارایی مدیران دارد.

وی گفت:  مدیر باید قبل و بعد از اجرای برنامه های اداری، از اقدامات عجولانه پرهیز کرده و با صبوری عمل نماید و با برخورد مدبرانه، کاستی ها و نواقص را احصاء و با انجام برنامه ریزی های اصولی در نیل به اهداف سازمانی، موفق عمل نماید.

حسن زاده با بیان اینکه «صبر بر مصیبت»، «صبر بر معصیت» و «صبر بر اطاعت از امر خدا» از انواع صبر است؛ تصریح کرد: صبر انسان را به اوج عزت و جلال می رساند؛ همچنان که سیدالشهدا با صبر بر مصیبت به آن مقام والا نزد پروردگار دست یافت و امروز با گذشت قرن ها از واقعه عاشورا، عشق به حسین(ع) همچنان در دلها جا دارد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه میز مدیریت به هیچ مدیری وفا نکرده است، گفت: عناوین و پست های اداری محدود و گذرا هستند لذا مدیران باید در دوران مسئولیت خویش با رعایت رعفت اسلامی، برخورد کریمانه و محبت آمیز، پشتکار، جدیت و خدمتگذاری مطلوب و مناسب، خود را در قلوب مردم جاودانه سازند.

وی با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی، مردم باید بتوانند به سهولت و بدون واسطه با مسئولین ملاقات کنند و مطالبات خود را عنوان کنند،  افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بالاترین مقام دولتی، خادم ترین فرد به مردم است.

حسن زاده با بیان اینکه تجلیل از کارکنان موفق، تشویش و ایجاد علاقه و اشتیاق به کار در کارکنان، همیشه اثر بخش تر از تخریب و تهدید است، گفت: باید تلاش کنیم در مدیریت ها “تشویق” جایگزین “تهدید” شود؛ مدیران با حُسن اخلاق، خلق و خوی پسندیده، رفتار و کردار شایسته می توانند بیشتر در افراد زیر مجموعه خود تاثیر بگذارند و کارآیی سازمان مربوطه را بالا ببرند.

امام جمعه میاندوآب هم چنین سعه صدر، خوش رفتاری و گشاده رویی، مسئولیت پذیری، وجدان کاری و رعایت عدل و انصاف را از سایر خصوصیات بارز مدیران برشمرد و اظهار کرد: مدیران برای دستیابی به موفقیت در امورات اداری باید از تمام استعدادها و توانمندی های خویش در راستای عمل به وظایف اداری خود، بهره بگیرند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.