صبر ایران در برابر رئیس جمهور نادان آذربایجان حدی دارد/اساس سیاست خارجی ایران حسن همجواری با همسایگان است
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
شناسه : 303934
7
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: به علی اف می گوییم شما در محاسبات خود اشتباه کرده ای؛ اینجا ایران است و آذربایجان پاره تن ایران و مردم آذربایجان برادرها و خواهر های ما ایرانیان هستند و اگر لازم باشد خود مردم آذربایجان تو را ادب خواهند کرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه(س) و با بیان اینکه پیامبر خدا(ص) بارها حضرت فاطمه زهرا(س) را ملاک حق و باطل معرفی می کنند،اظهار کرد: تاریخ تقابل حق و باطل به دو عصر تنزیل و تأویل تقسیم می‌شود و علت این همه تأکیدات، ریشه در اصلی‌ترین حقیقت هستی یعنی تقابل همیشگی حق و باطل دارد.

وی با بیان اینکه طاغوت که دارای دو چهره تنزیلی و تأویلی است، در عصر تأویل بسیار مرموز، پنهان و فریبنده ولایت فرعونی خود را در جوامع گسترش می‌دهد، افزود: شناخت طاغوت تأویلی بسیار پیچیده است و تنها از کسانی بر‌می‌آید که به بیان امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ۱۷۳، مجهز به دو عنصر «بصیرت» و «صبر» باشند. .

جلالی در ادامه تصریح کرد: آنچه قیام حضرت زهرا (س) را بسیار برجسته می‌نماید و نهضت فاطمی (س) را برای بقای اسلام ناب حیاتی و ضروری می‌نماید، روی‌دادن حماسه حضرت در بزنگاه نقطه شروع انحراف جامعه بشری به سوی مهیب‌ترین انحطاط تاریخ خود است.

امام جمعه چهاربرج افزود: حضرت عوامل بروز و ظهور این دهشتناک‌ترین انحراف تاریخ را مجال‌یابی منافقین برای میدان‌داری، صحنه‌گردانی و نقش‌آفرینی اجتماعی و دنیاطلبی و بی‌تفاوتی خواصی که قبلا نقش مؤثری در پیشرفت اهداف اسلامی داشتند، معرفی می کنند.

وی با بیان اینکه معرفی این دو عامل، هشدار و بیدارباشی است به جبهه حق که همواره باید مراقب بروز و ظهور این دو مورد خطرناک بود، گفت: راهکار این مراقبت هم همان بیان مولا علی علیه السلام یعنی: «لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» است.

جلالی با اشاره به اینکه این راهبرد امروز با عنوان «جهاد تبیین» شناخته می‌شود، تصریح کرد: دو جمله‌ی حیاتی و اساسی و جاودانی قرآن «وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» برای ما همیشه دستورالعمل است و امروز بیش از همیشه تواصی به حق و تواصی به صبر یادتان نرود.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با بیان اینکه در روزهای گذشته، الهام علی‌اف رییس‌جمهور دولت باکو ادعاهای قومی و نژادی خود را علیه کشورمان مجدداً تکرار کرد، افزود: اظهارات علی‌اف در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که رفتار اخیرش هر ایرانی را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که «خوبی چو از حد بگذرد، نادان خیال بد بَرد».

وی گفت: شاید الهام علی‌اف از جمله این افراد است که فراموش کرده ایران چه لطف‌هایی در حق خاندان علی‌اف‌ها کرده است.

جلالی با بیان اینکه پشت صحنه این حرف ها تحریکات اسرائیل است، اظهار کرد: علی‌اف در روزهای گذشته دست به انتحار بزرگی زده و «مایک دورن» و «برندا شیفر» افسران اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا که در جهان به ایران‌ستیزی معروف‌اند را در کنار پل خداآفرین(در مجاورت مرز با ایران) به صرف صبحانه دعوت کرد!

امام جمعه چهاربرج با تحلیل چرایی و دلایل اقدامات علی اف، گفت: تمرکز ترکیه از قفقاز جنوبی به جبهه مقابله و سرکوب کردهای پ.ک.ک در شمال عراق و سوریه، باعث شده علی‌اف بیش از پیش خودش را تنها ببیند.

وی افزود: علاوه بر این ، پارلمان فرانسه نیز قطعنامه‌ای علیه جمهوری آذربایجان تصویب کرده که تبعات سختی برای الهام علی‌اف که در ماه‌های آینده انتخابات ریاست‌جمهوری هم در این کشور برگزار می‌گردد داشته و جایگاه وی را متزلزل‌تر از قبل کرده و علی اف دست و پای خود را گم کرده نمی داند چه کار می کند.

جلالی با بیان اینکه رفتار تهران نسبت به باکو، رفتاری سنجیده و حساب‌شده است زیرا قاعدتا در مقابل غوغاسالاری و شیطنت پاره تن، باید تنبیهاتی اجرا شود، تصریح کرد: تنبیهات هنوز روی جدی به خود نگرفته است و ایران، جمهوری آذربایجان را در حوزه تمدنی خود و فقفاز را پاره تن اسلام می‌داند و اتفاقا در دولت سیزدهم این مهم خیلی جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته که تنبیه علیه این شیطنت‌ها حساب‌شده و مدیریت‌شده می باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بارها در سخنان خود حفظ صلح، ثبات و آرامش منطقه قفقاز را به‌عنوان بخشی از تمدن، تاریخ و فرهنگ ایران، برای جمهوری اسلامی مهم خوانده است، اظهار کرد: سیاست اصولی ما بر پایه حُسن همجواری و گسترش روابط با همه همسایگان استوار بوده و تقویت روابط با هر یک از همسایگان به منزله روابط علیه همسایه دیگر نیست.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال مناقشه طولانی دو همسایه شمالی در منطقه قره‌باغ، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان، با رعایت حق و در چارچوب حقوق بین‌الملل تاکید کرده و از این رو اشغال سرزمین‌های آذربایجان را محکوم و از آزادسازی آن در بالاترین سطوح حمایت کرده است.

جلالی با بیان اینکه علی‌اف از تنهاییِ راهبردی و عدم حمایت از سوی اروپا و آمریکا و البته ترکیه در ایام اخیر رنج می‌برد، اظهار کرد: این رفتارهای غیرعقلانی علی‌اف نشان از جنون تنهایی است و الان زمان ارتباط‌گیری منطقی و اصولی با علی‌اف است و البته در صورت تداوم رفتارهای غیرعقلانی وی، حجت را بر او تمام خواهیم کرد.

وی گفت: به علی اف می گوییم شما در محاسبات خود اشتباه کرده ای؛ اینجا ایران است و آذربایجان پاره تن ایران و مردم آذربایجان برادرها و خواهر های ما ایرانیان هستند و اگر لازم باشد خود مردم آذربایجان تو را ادب خواهند کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.