شیب آرام صعود قیمت نان و دغدغه مردم/ آیا کیفیت نان افزایش پیدا خواهد کرد؟
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۱۳
شناسه : 268268
5

افزایش آرام شیب قیمت نان گرچه برای کسانی که با درآمد کارگری روزگار می‌گذرانند تاثیر گذار خواهد بود اما سوال اصلی اینجاست که کسانی که برای افزایش قیمت تصمیم گرفته‌‌اند فکری برای افزایش کیفیت هم داشته‌‌اند یا خیر.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از آناج،

خبر افزایش 15 درصدی قیمت نان روز گذشته جزء خبرهای مهم در رسانه‌‌‌ها بود که به نظر می‌رسد از کنار آن به راحتی گذشته شد، افزایش 15 درصدی قیمت نان اگرچه چندان محسوس نمی‌باشد اما باید دید که آیا در کنار این افزایش قیمت آیا کیفیت نان نیز افزایش خواهد داشت یا خیر.

با این مصوبه قیمت یک عدد نان لواش در حدود 250 تومان خواهد شد و برای اکثر مردم با درآمد متوسط و یا پایین‌‌تر از آن که قوت غالبشان نان است این افزایش قیمت چشمگیر خواهد بود اما در خواست همین قشر نیز افزایش کیفیت نانی است که در هر وعده بر سر سفره هایشان قرار دارد.

افزایش قیمت نان تنها هزینه‌‌های کارگری را پوشش می‌دهد

قاسم زراعت رییس اتحادیه نانوایان سنتی نیز با بیان اینکه زمان اعمال افزایش قیمت ابتدای آذر ماه است، گفت: در سه سال گذشته با وجود افزایش هزینه‌های تولید مانند هزینه‌های کارگری، قیمت نان ثابت بود به همین منظور ستاد تنظیم بازار مصوب کرده که افزایش 15 درصد قیمت بدون تغییر وزن چانه باشد.

وی افزود: ماه آینده جلسات طرح و برنامه موردنظر برای طرح یکسان‌سازی طرح گندم، آرد و نان به نتیجه رسیده و اجرایی می‌شود، اما این امر منجر به افزایش قیمت نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش 15درصدی نان تنها هزینه‌های کارگری را پوشش می‌دهد.

افزایش کیفیت نان محقق می‌شود؟

در حالی که در تهران میزان افزایش قیمت به رئیس اتاق اصناف سپرده شده است اما در سایر استان‌ها استاندار، میزان افزایش قیمت را تا سقف 15درصد تعیین خواهد کرد اما مشخص نشده است مسئول نظارت بر کیفیت چه کسی خواهد بود.

اگرچه در هنگام هدفمندی یارانه‌‌‌ها و آزاد شدن قیمت نان تا حدی کیفیت نان افزایش پیدا کرد و صف‌‌‌‌های طولانی برای خرید نان از بین رفت اما این بار با توجه به اینکه افزایش قیمت به طور زیادی برای مردم محسوس نخواهد بود مشخص نیست که مسئولین به افزایش کیفیت نیز توجه خواهند کرد یا خیر.

اگرچه نانوایانی که با درآمدهای پایین کارگری سعی می‌کنند تا نان بر سر سفره مردم برسانند اما نیاز به نظارت برای افزایش رقابت و همزمان افزایش کیفیت مساله‌‌ای بوده است که در چند سال گذشته مسئولین از آن غافل بوده‌‌اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.