شهید «یوسف فرجی»
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 317852
4
شهید «یوسف فرجی» دوم شهریور ۱۳۳۸، در باروق دیده به جهان گشود و دوران ابتدائی را در زادگاهش به پایان رسانید و جهت ادامه تحصیل به شهرستان میاندوآب عزیمت کرد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «یوسف فرجی» دوم شهریور ۱۳۳۸، در باروق دیده به جهان گشود. دوران ابتدائی را در زادگاهش به پایان رسانید و جهت ادامه تحصیل به شهرستان میاندوآب عزیمت کرد و تا اخذ مدرک دیپلم به تحصیل خود ادامه داد و توانست در رشته ریاضی دیپلم خود را بگیرد، در این مدت با رفتار و اخلاق حسنه‌اش همه را مجذوب خودکرده بود و مورداحترام همه مردم بود.

او از کودکی نماز و روزه را با اینکه به سن تکلیف نرسیده بود ادا می‌کرد و به امام حسین (ع) سالار شهیدان علاقه داشت چرا که آزادگی را از مکتب او آموخته بود و دسته هیئت سینه‌زنی جوانان خردسال را در خانه خودشان تشکیل می‌داد.

وی در مبارزات رژیم ستم‌شاهی نقش فعالی داشت و در اکثر راه‌پیمائی‌ها علیه رژیم سابق شرکت می‌کرد. به‌طوری‌که یک‌بار توسط ساواک دستگیر شده بود.

هنگامی که کشور توسط رژیم صدام مورد هجوم واقع شده بود در ماه محرم همان سال در روز عاشورا و تاسوعا آن‌چنان شوری در هیئت آفرید که جوانان هیئت همه کفن پوشیده و در مراسم شرکت کردند و بعداً تعداد کثیری از آنها به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

وی به جوانان روستا علاقه داشت و انجمن‌های اسلامی زیر نظر سازمان تبلیغات تشکیل داد و کتابخانه روستا را با همکاری جهاد تجهیز کرد. ازآنجائی‌که به انقلاب و رهبر علاقه داشت جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد و در لباس مقدس پاسداری مکرراً در جبهه‌های جنگ شرکت می‌کرد و آخرین بار هشتم اسفند ۱۳۶۲، در دزفول در عملیات خیبر بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد.

بخش‌هایی از وصیت‌نامه «شهید یوسف فرجی» را با هم می‌خوانیم:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«إن الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کأنهم بنیان مرصوص»

و از جمله وصیت شهید این بود که پیرو ولایت‌فقیه باشید و امام را تنها نگذارید و به مادر و خواهرانم تأکید می‌نمایم حجاب خود را حفظ کنند و در نبود من گریه و زاری نکنند.

سلام‌علیکم، پس از تقدیم عرض سلام امید است سلام گرم مرا از کربلای ایران سرزمین عاشقان و سرزمین لاله‌گون پذیرا باشید. باری برادر امید است در سایه عنایت پروردگار بزرگ صحت و سلامت بوده باشید. آری برادر عزیزم، برادرانم و هم‌سنگرانم مسئولیت سنگین است و فریاد مظلومان جهان به گوش می‌رسد و ما را به یاری می‌طلبد و ماییم که مسئولیم و باید مانند کوه به صدای آنها لبیک و جواب بگوییم.

مسئولیت شما عزیزان در پشت‌جبهه سنگین‌تر از ماست و باید پاسدار خون شهدا باشید و باید هرگز از امام دست برندارید و اوامر امام این حسین (ع) زمان را اجرا نمایید. ما نیز برای انجام این مأموریت الهی و انجام‌وظیفه شرعی به جبهه آمدیم تا با نثار خون ناقابل خود به افشای کافی فرعونیان و ستمگران دست داشته باشیم و ما سعادت پیدا نمودیم که سرباز امام‌زمان (عج) باشیم.

و من الله التوفیق

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.