شهید «نقی علی‌نژاد آذر»
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 316140
2
شهید «نقی علی‌نژاد آذر» پس از انقلاب اسلامی، فعالانه در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشت و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را یک رسالت، وظیفه ملی و دینی برای خودش می‌دانست
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «نقی علی‌نژاد آذر»، سال ۴۲ در روستای زنجیرآباد متولد شده و از همان سال‌های کودکی در کارهای کشاورزی به پدرش کمک می‌کند. با اوج‌گیری انقلاب که با امام راحل و سخنانش بیشتر آشنا شده بود، در این مسیر شبانه‌روز تلاش می‌کرد. با پیروزی انقلاب، فعالیت‌هایش را بیشتر کرده و در سپاه ثبت‌نام و به‌عنوان پاسدار کمیته فعالیت کرد. تا اینکه پانزدهم شهریور سال ۵۹ بر اثر حمله ناجوانمردانه اشرار منطقه کردستان در زادگاهش مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

اولین روز عید نوروز سال ۴۲ در روستای زنجیرآباد میاندوآب به دنیا آمد. با آمدنش عید در عید شد، عید نوروز و تولدش، خانواده‌اش را به اوج شادی رساند. نام این کودک را نقی گذاشتند.

پاسدار شهید نقی علی‌نژاد آذر، دوران کودکی‌اش را در محیط باصفای روستا سپری کرد تا اینکه زمان آن فرارسید که به مدرسه برود. پدر نقی کشاورز بود و در آنها سال‌ها کشاورزان اوضاع خوبی نداشتند. برای همین نقی که فقط چند کلاس دوره ابتدایی را خوانده بود، دیگر نتوانست به مدرسه برود و به‌ناچار در کارهای کشاورزی به پدرش کمک کرد.

با اوج‌گیری انقلاب که با امام راحل و سخنانش بیشتر آشنا شده بود، بعد از کار و تلاش در زمین کشاورزی، زمان‌هایی که فارغ از کار کشاورزی می‌شد؛ در مساجد و محافل مذهبی شرکت می‌کرد و اعمال و فرائض دینی خویش را به‌جای می‌آورد، به‌طوری که در این مسیر تلاش‌های شبانه‌روزی او زبانزد خاص و عام شده بود.

با پیروزی انقلاب، فعالیت‌هایش را گسترده‌تر کرد و در سپاه ثبت‌نام و به‌عنوان پاسدار کمیته فعالیت کرد.

پس از انقلاب اسلامی، فعالانه در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشت و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را یک رسالت، وظیفه ملی و دینی برای خودش می‌دانست. از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نمی‌کرد تا اینکه تقدیر زمان پروازش را پانزدهم شهریور سال ۵۹ قرار داد. روز پانزدهم شهریور بود که در اثر حمله ناجوانمردانه اشرار منطقه کردستان در زادگاهش مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید آذربایجان غربی
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.