شهید نجف پناهی حاصل قوبی
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 318763
1
سرباز شهید نجف پناهی حاصل قوبی سال ۱۳۴۳ در روستای «حاصل قوبی» از توابع شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سرباز شهید نجف پناهی حاصل قوبی سال ۱۳۴۳ در روستای «حاصل قوبی» از توابع شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود.

دوران کودکی‌اش را در کنار همسالانش در روستا سپری می‌کند تا اینکه زمان مدرسه رفتن و آموختن علم و دانش آغاز می‌شود. نجف با شوق تمام راهی مدرسه می‌شود و دوران ابتدایی را به‌خوبی پشت گذاشته و وارد دوره راهنمایی می‌شود. تا دوم راهنمایی تحصیل می‌کند و بعد به دلیل بضاعت مالی کم نمی‌تواند به تحصیلش ادامه دهد.

دوران انقلاب که نوجوانی فعال بود، همیشه در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و در شعارنویسی و پخش اعلامیه‌های اسلامی فعال بود تا اینکه انقلاب پیروز شد.

بعد از انقلاب از اول تشکیل بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بسیج ثبت‌نام کرده و به خدمت بسیج در آمد. به‌خاطر ناآرامی‌های منطقه کردستان، در پاک‌سازی این مناطق از عناصر کفار ضدانقلاب شرکت داشت و شانزده ماه در جبهه کردستان بود که یک‌بار هم در جبهه منطقه سومار دچار موج انفجار شد و در بدنش اثرات بدی گذاشته بود تا اینکه به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و به‌عنوان سرباز ژاندارمری به منطقه اعزام شد.

شهید نجف پناهی حاصل قوبی، سربازی رشید و فداکاری بود که از دوران نوجوانی در انقلاب و پاک‌سازی مناطق زحمات بسیاری کشیده بود که در نهایت، بیستم شهریور سال ۶۳ در منطقه کردستان در اشنویه در اثر برخورد با مین شربت شهادتش را نوشید و به رحمت ایزدی پیوست و پیکر پاکش در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید آذربایجان غربی
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.