شهید «نادر حسینی»
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 317914
2
شهید «نادر حسینی» چهارم آذر ۱۳۴۲، در روستای منصورآباد از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه ایثار و حماسه پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «نادر حسینی» چهارم آذر ۱۳۴۲، در روستای منصورآباد از توابع شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن دیده به جهان گشود. به دلیل نبود امکانات در روستا در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت، از همان دوران شروع به یادگرفتن نماز کرد و هنگامی که به سن تکلیف رسید عبادات خود را به طور کامل انجام می‌داد. علاقه‌ای وافر به جلسات مذهبی و کلاس‌های درس قرآن داشت و با شوقی وصف‌ناپذیر در این‌گونه مجالس شرکت می‌کرد و دوستان خود را نیز دعوت به این امر می‌نمود.

دوره نوجوانی و جوانی به دلیل داشتن اخلاق و رفتار شایسته همیشه مورد تحسین اقوام و دوستان بود. از خصوصیات بارز اخلاقی او ادب و احترام به بزرگ‌ترها بخصوص پدر و مادر و مهربانی و دلسوزی او نسبت به فقرا و افراد ناتوان بود، و همگان را به دین‌داری و احترام به حقوق والدین سفارش می‌کرد

پس از تجاوز عراق به کشور اسلامی به دعوت رهبر خود لبیک گفت و به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه‌ها حضور یافت و جامعه عمل پوشاند، در عملیات مذبور شرکت کرد، سرانجام بیست و پنجم بهمن ۱۳۶۱، در ایلام توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، به فیض شهادت نائل گردید.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.