شهید «مرتضی اصغری»
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۱۰
شناسه : 317267
3
شهید «مرتضی اصغری» در یکم بهمن ۱۳۴۵ در روستای چالخاماز در میاندوآب دیده به جهان گشود. 
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «مرتضی اصغری» در یکم بهمن ۱۳۴۵ در روستای چالخاماز در میاندوآب دیده به جهان گشود. پدرش نوروز دامدار بود و بعضی‌اوقات پدر را در امر دامداری یاری می‌کرد. تا پایان دوره متوسطه تحصیل نمود و بعد از گذشت سال‌ها به‌عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

او در مسابقات علمی سال سوم راهنمایی در سراسر کشور مقام پنجم را کسب نموده بود و بدین منظور ۱۸۰ جلد کتاب به‌عنوان جایزه اخذ نموده بود. بعد از انقلاب عضو انجمن اسلامی روستای چالخاماز شده بود و همیشه توصیه می‌نمود: مواظب احوال و جامعه و محیط خود باشید که هر آینه دسیسه‌ای در کارها، مبادا فریب بخورید. صبور باشید و در مقابل آن‌ها چون ستون آهنی بایستید و مقاومت کنید.

شهید عالی‌قدر پایبند به فرامین امام رضا (ع) بود. ایمان محکم و دلی شجاع داشت. رابطه شهید با والدینش به‌مراتب خود بود و احترامی که او نسبت به آنان می‌کرد، هنوز هم از ذهن آن‌ها بیرون نمی‌رود. بلبلی بود که از قفس پرید و با مردم نیز همان‌طور خوب بود و در آن شرایط سنی به هیچ‌کس، چه کوچک و چه بزرگ بی‌احترامی نکرد و با کسی دعوا و جدل نکرد.

 سرانجام در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ۶۵ در منطقه حاج عمران عراق بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.