شهید «محمد انجمی»
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 316579
3
شهید «محمد انجمی» پانزدهم تیر ۱۳۲۹ در شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن و متعهد اهل انقلاب به دنیا آمد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «محمد انجمی» پانزدهم تیر ۱۳۲۹ در شهرستان میاندوآب در یک خانواده مؤمن و متعهد اهل انقلاب به دنیا آمد. بعد از گذراندن دوران کودکی راهی کسب علم و دانش شد به علت نبود امکانات توانست تا پایان دوره ابتدایی درس بخواند او در کارها کشاورزی کمک‌حال پدرش بود و سپس در بیمارستان استخدام شد.

پایبند به اصول‌دینی

وی فردی مؤمن و متعهد به انقلاب اسلامی بود به اصول و مبانی دینی و اسلامی سخت معتقد بود. نماز و روزه در کنار جهادش مکمل یکدیگر بودند. امام خمینی را آفریننده و مبانی جمهوری اسلامی ایران می‌دانست. آن چنان عشق و علاقه قلبی به امام خمینی داشت که مصداق این جمله بود: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِییّة»؛ هر کس بمیرد و امام‌زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است. یکی از ارادتمندان حضرت امام خمینی بود و در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) شرکت فعال داشت.

متعهد انقلابی

قبل از انقلاب او نیز همانند دیگران از رژیم سابق پهلوی بیزار بود و هنگام اوج‌گیری مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی نیز مانند دیگر مردم متعهد در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به همت مردم مسلمان ایران به رهبری روحانیون مبارز همچون (امام خمینی) در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

شهادت در مهاباد

سرانجام ششم مهر ۱۳۵۹ در مهاباد هنگام درگیری نیروهای خودی با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در همان شهرستان قرار دارد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.