شهید «قارنیک درپلوسیان»
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 317586
2
شهید «قارنیک درپلوسیان» در سال ۱۳۴۱ در یک خانواده متوسط مسیحی در شهرستان میاندوآب دیده به دنیا گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «قارنیک درپلوسیان» در سال ۱۳۴۱ در یک خانواده متوسط مسیحی در شهرستان میاندوآب دیده به دنیا گشود. از همان دوران کودکی صفا و معنویت چهره‌اش حاکی از آینده‌ای پرشور و پرثمر برای او بود.

از کودکی علاقه‌مند به درس و نوشتن و کتاب بود و با فرارسیدن زمان مدرسه رفتنش راهی مکتب علم و دانش گشت و دوران ابتدائی را در میاندوآب به اتمام رسانید. سپس دوره راهنمایی را به موفقیت به پایان رسانید و وارد دوره دبیرستان شد. آن‌قدر علاقه‌مند به کسب علم بود که به دلیل داشتن مشکلاتی دست از تحصیل برنداشت و هم‌زمان با مشغول‌شدن به کار، تحصیل کرد. باروحیه‌ای بسیار بالایی که داشت هم‌زمان با درس کار می‌کرد و اصلاً خم به ابرو نمی‌آورد.

شهید درپلوسیان علاقه زیادی به انقلاب اسلامی و رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) داشت و به سخنرانی معظم له دقیقاً گوش می‌داد و خود را مطیع اوامر ایشان می‌دانست. از اوایل انقلاب اسلامی در تمام راه‌پیمائی‌ها و تظاهرات بر علیه رژیم طاغوت شرکت می‌کرد و تمام دوستان و هم‌کلاسی‌های خود را از اعمال کثیف شاه خائن آگاه می‌ساخت و مانند سایر مسیحیان در این انقلاب سهم بسزایی دارد.

علاقه زیادی به فعالیت‌های معنوی داشت و در فعالیت‌ها و کارهایش اول، رضایت خدا را در نظر داشت. اخلاق پسندیده و رفتار عالی داشت و در اوقات بیکاری از ورزش هم غافل نبود و مخصوصاً در فوتبال تمرین زیادی داشت و در مسابقات تیمی شهر خود شرکت می‌کرد و حتماً زمانی از وقت خویش را صرف مطالعه درباره کتاب‌های دینی می‌کرد و از نظر بینش الهی دارای معلومات عالی بود. به‌خاطرداشتن همین رفتارهایش در خانواده دارای محبوبیتی خاص بود.

همیشه آرزوی رفتن به جبهه را در سر می‌پروراند و به رفقایش می‌گفت: «من شهید می‌شوم». سرانجام در هفتم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به دست گروهک ملعون ضدانقلاب بر اثر پرتاب خمپاره در شهرستان میاندوآب به شهادت رسید و به جمع شهیدان کشورمان پیوست.
انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.