شهید «فرامرز مردانی»
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 317077
3
شهید «فرامرز مردانی» در دومین روز از فروردین ۱۳۳۶ در روستای کوچکی به نام ایدیشه در میاندوآب متولد شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «فرامرز مردانی» در دومین روز از فروردین ۱۳۳۶ در روستای کوچکی به نام ایدیشه در میاندوآب متولد شد.

وی که دانش‌آموز درس‌خوانی بود در کلاس چهارم موفق شد قرآن را ختم کند، اما با وجود علاقه فراوان به تحصیل به‌خاطر فقر مالی خانواده در سال پنجم ابتدایی ناچار به ترک تحصیل شد. آنگاه برای کار به تهران عزیمت کرد. دو سال در آنجا به کارگری مشغول بود و هر ماه حقوقش را برای خانواده می‌فرستاد. خدمت سربازی را در سنندج به انجام رساند.

با آغاز اولین زمزمه‌های انقلاب او نیز همچون دیگران به مردم پیوست و در تظاهرات شرکت کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب درآمد. در لباس پاسداری عازم مناطق بحران‌زده کردستان شد.

در سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد؛ اما ازدواج نتوانست مانع حضور وی در جبهه‌ها شود و عزم گیلانغرب و سومار می‌شود.

در جریان عملیات رمضان که در گردان آر.پی.جی.زنان حضور داشت در مقابله با پاتک‌های سنگین دشمن شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد.

مردانی به‌خاطر شجاعت، کاردانی و لیاقتی که از خود نشان داد به فرماندهی گردان ضربت منصوب شد. علاوه بر این فرماندهی عملیات سپاه میاندوآب را برعهده داشت.

وی که در دست‌نوشته‌هایش از شهادت بسیار سخن به میان آورده است در فرازی از وصیت‌نامه خود همه مسلمانان مؤمن و انقلابی و به خانواده توصیه به تبعیت از ولایت‌فقیه می‌کند و می‌نویسد همیشه در فکر مسلمانان در بند صهیونیسم بین‌الملل و جهان‌خواران شرق و غرب باشید و با دشمنان اسلام علی وار و حسین‌وار بجنگید.

وی سرانجام در ۱۲ اسفند ۱۳۶۲ در منطقه مرجان آباد مهاباد طی درگیری با ضد انقلابیون حزب دمکرات بر اثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسید و پیکر مطهر او در زادگاهش روستای آیدیشه آرام گرفت.

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.