شهید «علی مهربان»
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 318885
1
شهید عالی‌قدر سرگرد علی مهربان، دوم مهر ۱۳۱۸ در شهر میاندوآب، در خانواده‌ای متدین فرزندی نیکو به دنیا می‌آید.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید عالی‌قدر سرگرد علی مهربان، دوم مهر ۱۳۱۸ در شهر میاندوآب، در خانواده‌ای متدین فرزندی نیکو به دنیا می‌آید که سردی و سختی روزگار آن دوران را برای خانواده‌اش به گرما تبدیل می‌کند.

کودکی باهوش و ذکاوت بسیار که از همان دوران خردسالی‌اش هم مشخص بود و زمانی که به مدرسه رفت پدر و مادرش بیشتر بر با هوشی او واقف شدند، همه معلمین از هوش و ادبش تعریف می‌کردند. علی در کنار آن همه شرایط سخت سال‌های دهه ۲۰، دلگرمی و دلخوشی پدر و مادرش شده بود. درس‌هایش را خوب می‌خواند تا اینکه دیپلمش را گرفت و در دانشکده افسری در رشته علوم و فنون نظامی قبول شد، و به نحو عالی توانست مدرک لیسانس نظامی‌اش را دریافت کرده و به خدمت ارتش درآید.

شهید عالی‌قدر سرگرد علی مهربان در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی در فعالیت‌های مختلف سیاسی و مذهبی مساجد شرکت می‌کرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق ارتش به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و دو بار در اثر اصابت خمپاره مجروح شد، اما این مجروحیت‌ها او را نترسانید؛ بلکه عزمش را بیشتر کرد تا باز هم پس از بهبودی به مبارزات خود ادامه داد. در جبهه‌های نبرد، مبارزی بی‌همتا بود که رشادت‌های بسیاری کرد تا عاقبت نهم شهریور سال ۱۳۶۳ در محور زنجان – خرم‌دره در یک مأموریت نظامی به‌عنوان سرگرد ارتش در اثر تصادف به شهادت نایل آمد.

پیکر پاک و مطهرش در گلستان شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.