شهید «صفر صمدی»
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 316611
3
شهید «صفر صمدی» در سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مؤمن و مذهبی در میاندوآب به دنیا آمد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، شهید «صفر صمدی» در سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مؤمن و مذهبی در میاندوآب به دنیا آمد. قبل از رسیدن به سن تکلیف با علاقه بسیار نماز می‌خواند.

شهید صفر صمدی مقطع ابتدایی را در مدرسه روستای باروق سپری کرده و آنگاه دوره راهنمایی را در مدرسه فلاح و مقطع دبیرستان را در شهر میاندوآب به اتمام رساند. ا و از لحاظ درس زرنگ و باهوش بود و همه اولیا مدرسه از وی همیشه رضایت داشتند چه از نظر اخلاقی و چه از نظر درسی راضی بودند باتوجه‌به اینکه پدر و سرپرست خانواده فوت شده بود توانست دیپلمش را بگیرد. او در موقع بیکاری که درس نداشت پیش عمویش کار می‌کرد و در هزینه‌های زندگی کمک‌حال خانواده بود.

بعد از طی این دوران و اتمام درس در سپاه ثبت‌نام کرد. بیشتر کتاب‌های مذهبی و اخلاقی را مطالعه می‌کرد خصوصاً رساله امام (ره) و کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه و سعی می‌کرد به گفته‌های آنها نیز عمل کند. او به امام راحل (ره) عشق می‌ورزید و خود را سرباز امام خمینی (ره) می‌دانست و کسانی که در راه امام قدم می‌گذاشتند را دوست می‌داشت.

در مورد جنگ و جبهه شهید به‌قدری احساس مسئولیت می‌کرد که نه‌تنها خودش بلکه خانواده را نیز تشویق می‌کرد که اگر می‌توانند به جبهه بروند و اگر نمی‌توانند پشت‌جبهه را تقویت کنند.

در آخرین اعزام روحیه و اخلاقش فرق کرده بود و می‌گفت: باید برویم تا اسلام زنده بماند و اگر من شهید شدم زیاد بی‌تابی نکنید تا دشمنان شاد نشوند.

وی در ۱۳۶۲/۰۴/۲۲ در درگیری در منطقه کردستان با احزاب منحله و اصابت تیر به ناحیه قلب به شهادت رسید. پیکر مطهرش با حضور گسترده مردم میاندوآب تشییع و به زادگاه خود شهر باروق انتقال و در قطعه شهدا دفن شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.