شهید «سهند علی غایبی قراجه قیه»
۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 317606
2
شهید «سهند علی غایبی قراجه قیه» یکم مرداد ۱۳۴۴، در شهرستان میاندوآب و در یک خانواده فرهنگی و مذهبی دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید «سهند علی غایبی قراجه قیه» یکم مرداد ۱۳۴۴، در شهرستان میاندوآب و در یک خانواده فرهنگی و مذهبی دیده به جهان گشود، دوران کودکی‌اش را در دامن خانواده پرورش یافت و از همان دوران نوجوانی‌اش سعی می‌کرد به‌عناوین‌مختلف در تأمین معاش خانواده خودش کمک کند. توانست تا دوم راهنمایی درس بخواند.

وی در جریان انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی‌های ضد شاهنشاهی مانند سایر جوانان سلحشور این مرزوبوم با شور و اشتیاق در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و اعضای خانواده، دوستان و اقوام خویش را به اطاعت و پیروی از رهبر کبیر انقلاب دعوت می‌کرد و مردم را به حفظ موازین اسلام دعوت می‌کرد و از جمله سخنش این بود که در راه اسلام و دین شهیدشدن را صدبار بهتر از زندگی در زیر لوای دشمن است.

با اینکه در اوایل جوانی بود اخلاق و رفتار او زبانزد خاص و عام بود شوق وافری برای دفاع از انقلاب و کیان اسلام داشت و جنگ را تحمیلی می‌دانست و عامل این جنگ را آمریکا قلمداد می‌کرد و توصیه‌اش به مردم این بوده است که تا آخرین قطره خونشان با دشمنان اسلام بجنگند و همین شوق او را به‌عنوان سربار ارتش راهی دفاع از اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل کرد. در چندین عملیات پاک‌سازی در منطقه کردستان شرکت کرد.

سرانجام بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۶۵، در منطقه اندیمشک در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بر اثر اصابت گلوله به سینه، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

منبع: اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.