شهید سلیمانی جلوه‌ای از تربیت در مکتب زهرایی
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰:۵۰
شناسه : 314763
5
حاج‌قاسم در زندگی خود به ولایت‌مداری و دفاع از ولایت پایبند بود و این را از سیره اجتماعی حضرت زهرا (س) آموخته بود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، ولایت‌مداری یعنی اطاعت و پیروی از ولی‌فقیه و منویات رهبری و شهید سلیمانی یکی از نمادهای بارز ولایت‌مداری بود که بااخلاص و تقوا، در جبهه‌های مختلف مبارزه با استکبار جهانی حضور داشت.

شهید سلیمانی، سردار دل‌ها و مایه افتخار ایران و ایرانی است که با ولایت‌مداری خود، نمونه‌ای از نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌های اسلامی و مظلوم تعلیم داد.

وصیت‌نامه حاج‌قاسم در واقع ولایت نامه بوده و در آن به همه اقشار مختلف جامعه توصیه‌هایی را داشته‌اند که مهم‌ترین آن تبعیت از ولایت است.

حاج‌قاسم سلیمانی تربیت‌یافته مکتب امام و رهبری بودند که این مکتب نیز برگرفته از مکتب علوی، فاطمی و عاشورا است و در این مکتب، اخلاص و ولایت‌مداری از مهم‌ترین شاخصه‌ها است.

حاج‌قاسم در زندگی خود به ولایت‌مداری و دفاع از ولایت پایبند بود و این را از سیره اجتماعی حضرت زهرا (س) آموخته بود و مانند حضرت فاطمه زهرا (س) شهید راه دفاع از ولایت شدند.

حاج‌قاسم نمونه بی‌بدیل ولایت‌مداری بود، حاج‌قاسم ولی را حکیمانه می‌فهمید و به لحاظ حکمی و اندیشه‌ای مثل ولی تحلیل می‌کند و مثل او اقدام می‌کند.

ولایت‌مداری، ویژگی مهم شهید سلیمانی بود

در این زمینه مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی در همایش تبیین مکتب حاج‌قاسم سلیمانی از ولایت‌مداری به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی نام برد و گفت: اخلاص و ولایت‌مداری از ویژگی‌های اصلی و برجسته شهید سلیمانی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم فیاضی با بیان اینکه شهید سلیمانی باخدا معامله کرد و هر کس نیز باخدا معامله کند، ماندگار می‌شود، اظهار کرد: حاج‌قاسم سلیمانی تربیت‌یافته مکتب امام و رهبری بودند که باخدا معامله کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نسل امروز باید با ابعاد مختلف شخصیت حاج‌قاسم آشنا شوند، تصریح کرد: اندیشه بصیرت و مکتب حاج‌قاسم باید برای نسل امروزی تبیین و بازگو شود.

مکتب حاج‌قاسم، مکتب سربازی ولایت است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب نیز در این زمینه در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت، گفت: حاج‌قاسم یک فرد نبود؛ بلکه یک مکتب بود که این راه و مکتب باید برای نسل امروزی شناسانده و تبیین شود.

سرهنگ پاسدار محمد پیری با بیان اینکه مکتب حاج‌قاسم، مکتب سربازی ولایت است، افزود: شخصیت حاج‌قاسم برگرفته از مکتب علوی و فاطمی است که همه باید در تبیین آن کوشا باشیم.

وی از اخلاص و ولایت‌مداری به‌عنوان ویژگی‌ها برجسته حاج‌قاسم سلیمانی نام برد و اظهار کرد: امروز همه ما وظیفه داریم راستای تحقق‌بخشیدن به آرمان‌های مکتب سردار سلیمانی بیش‌ازپیش کوشا باشیم.

حاج‌قاسم مطیع امر ولایت و رهبری بودند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار ما با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: اخلاص، ولایت‌مداری و مردمی‌بودن از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود.

حجت‌الاسلام حسین قربانیان افزود: شهید سلیمانی با بیان اینکه اخلاص رمز عزت، جاودانگی و محبوبیت حاج‌قاسم است، افزود: شرط پیروی از مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی این است که مانند او رفتار کنیم و او را الگوی خویش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی، تربیت‌یافته مکتب علوی و فاطمی بود، اظهار کرد: حاج‌قاسم سلیمانی مطیع محض امر ولایت و رهبری بودند و شخصیت برجسته حاج‌قاسم پیوند ناگسستنی با ولایت داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب تصریح کرد: مردم عزیز کشورمان و به‌ویژه جوانان و حتی مسئولان باید حاج‌قاسم را الگوی خویش قرار داده و از مکتب حاج‌قاسم درس بیاموزند.

ولایت‌مداری در وصیت‌نامه حاج‌قاسم موج می‌زند

یک کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ضمن تشریح و تبیین ویژگی‌های شهید سلیمانی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید سلیمانی، اخلاص ولایت‌مداری است که سبب شده تا سردار دل‌ها در دل همه مردم ایران و انسان‌های آزاده جای بگیرد.

مهدی صادقی با بیان اینکه ولایت‌مداری و تبعیت از ولایت در جای‌جای وصیت‌نامه شهید سلیمانی موج می‌زند، گفت: شهید سلیمانی در زندگی خویش مطیع امر ولایت بودند و وصیت‌نامه آن شهید بزرگوار نیز سرتاپا ولایت‌مداری و در واقع یک ولایت نامه است که در آن به همه اقشار مختلف جامعه توصیه‌هایی را داشته‌اند که مهم‌ترین آن تبعیت از ولایت است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ارادت خاصی به حضرت فاطمه زهرا (س) داشت، افزود: شهید سلیمانی نیز مانند حضرت فاطمه زهرا (س) مدافع ولایت بوده و شهید راه ولایت شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی با الگوگیری از زندگی حضرت زهرا (س) خود را فدای ولایت کرد.

صادقی افزود: اگر ما بخواهیم دِین خود را نسبت به این شهید عزیز ادا کنیم باید مکتب او و منش او را بین خودمان الگو قرار بدهیم و او را به‌عنوان الگو در جامعه به فرزندانمان بشناسانیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم که با آنها زندگی کنیم، مثل آن‌ها بشویم و ببینیم آن‌ها چه می‌فهمند و چطور می‌فهمند، مثل آن‌ها بیاندیشیم و مسئله آن‌ها، مسئله ما بشود.

مکتب حاج‌قاسم برگرفته از مکتب علوی و فاطمی

حاج‌قاسم در وصیت‌نامه خود نیز به ولایت‌فقیه و امام‌زمان (عج) ارجاع داد و از مردم خواست که به ولایت پایبند باشند.

حاج‌قاسم با شهادتش در راه ولایت و مقاومت، برای تمام شیعیان و محبان حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) به یک الگو تبدیل شدند.

حضرت فاطمه زهرا (س) مدافع و شهید راه ولایت هستند و در دفاع از ولایت تلاش بسیاری کرده و شهید راه ولایت شدند و حاج‌قاسم سلیمانی نیز شیفته اهل‌بیت (ع) بود و ارادت خاصی نیز به حضرت فاطمه زهرا (س) داشتند و مانند ایشان نیز شهید راه ولایت شدند.

تقارن سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) فرصتی است تا مکتب حاج‌قاسم سلیمانی که برگرفته از مکتب علوی و فاطمی بوده و از بارزترین ویژگی‌های آن ولایت‌مداری است، برای نسل امروزی تبیین شود.

سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع کرمان چشم به جهان گشود و سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا در بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی به شهادت رسیدند و سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.