دانش‌آموز شهید «شهید جواد میرزائی»
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 315521
3
«شهید جواد میرزائی» بیست و هشتم شهریور ۱۳۴۹ در روستای تقی‌آباد از توابع شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، «شهید جواد میرزائی» بیست و هشتم شهریور ۱۳۴۹ در روستای تقی‌آباد از توابع شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در لباس مقدس بسیجی به لقاءالله پیوست و در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

«شهید جواد میرزائی» کوچک بود، ولی قلبی بزرگ و مهربان داشت و کسی را از خود آزرده نمی‌ساخت و همه را دوست می‌داشتند و پدرش علاقه خاصی به او داشت تا جایی که مشهور است در سفر او را به همراه خود می‌برد.

شهید جواد میرزائی پا با پای دیگر همسالان خود در مدرسه مشغول فراگیری علم و دانش بود. ولی یک‌باره از آنان جدا شد و دانشگاهی را برگزید که معلمش روح خدا، کلامش سنگر، درس آن ایثار و شهادت بود.

شهید میرزائی در اوایل جوانی لباس مقدس و خاکی بسیج را بر تن کرده و بر آن عشق می‌ورزید و از شادی در پوست نمی‌گنجید او که احساس می‌کرد جبهه به وجودش نیاز دارد، به جبهه رفت و در عملیات والفجر ۸ شرکت نموده و در کنار آب پاک و زلال اروندرود در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ هدف تیرهای کافران بعثی قرار گرفت و پیکر گلگونش با کوله باری از خاطرات اخلاص و جهاد درحالی‌که بوی مطهر کربلای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را داشت به میاندوآب منتقل و در جوار افتخارآفرینان میدان‌های حماسه و ایثار به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

منبع: اسناد فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.