شهید «خسرو میرزایی»
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۵
شناسه : 318868
0
شهید «خسرو میرزایی علی خواجه» در اسفند سال ۱۳۳۸ در میاندوآب متولد شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شهید خسرو میرزایی علی خواجه در اسفند سال ۱۳۳۸ در میاندوآب متولد شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی داوطلبانه به عضویت سپاه درآمد و به‌عنوان بسیجی به‌دفعات مکرر در عملیات‌های مختلف شرکت نمود تا اینکه چهاردهم شهریور سال ۶۰ در درگیری با مزدوران ضدانقلاب در شهر مهاباد، شربت شیرین شهادت را بر سر کشید و به خیل شهیدان جاوید اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.

«خدمت به شهید ارزشش بیشتر از همه خدمت‌هاست.» امام خمینی (ره)

در سرمای سوزان و زمین پوشیده از برف اسفند سال ۱۳۳۸ کودکی در میاندوآب در میان آن همه سختی و مشکلات متولد می‌شود که او را خسرو می‌نامند.

شهید خسرو میرزایی علی خواجه، دوران کودکی را با مشکلات خانوادگی و مالی؛ اما با صبر و بردباری متحمل شد و با اتمام تحصیلات ابتدایی به کار و تلاش پرداخت و در کارخانه ماشین‌سازی تبریز استخدام شد.

در دوران انقلاب در فعالیت‌های مختلف علیه طاغوت، فعالانه شرکت کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی داوطلبانه به عضویت سپاه درآمد تا بتواند در کنار مجاهدان راه خدا به پیکار با دشمنان اسلام و انقلاب بپردازد.

علاقه بسیاری به امام خمینی (ره) داشت و چندین بار او را از نزدیک زیارت کرده بود. در توصیف حضرت امام شعر می‌سرود.

عشق و علاقه خاصی به جهاد و شهادت در راه خدا داشت. به‌خاطر همین عشق به شهادت بود که با وجود نامزد بودنش، پیکار در جبهه‌های جنگ را بر ازدواج و راحتی خانواده ترجیح داد و به‌عنوان بسیجی به‌دفعات مکرر در عملیات های مختلف شرکت نمود و فداکاری‌های وصف‌ناپذیری از خود نشان داد و لحظه‌ای به‌راحتی و سعادت دنیوی خویش فکر نکرد.

چهاردهم شهریور سال ۶۰ در درگیری با مزدوران ضدانقلاب در شهر مهاباد، شربت شیرین شهادت را بر سر کشید و به خیل شهیدان جاوید اسلام و انقلاب اسلامی پیوست و در گلزار شهدای میاندوآب به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

منبع: اداره اسناد، هنری و انتشارات بنیاد شهید آذربایجان غربی

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.