شهید «باباعلی حاتمی»
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
شناسه : 316635
4
بسیجی شهید «باباعلی حاتمی» در پنجم بهمن‌ماه سال ۱۳۳۸ در یک خانواده زحمت‌کش و متوسط در روستای «داش تپه» از توابع شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بسیجی شهید «باباعلی حاتمی» در سال ۱۳۳۸ در روستای «داش تپه» میاندوآب دیده به جهان گشود. در حد سواد خواندن و نوشتن آموخت. اغلب اوقات بیکاری به کار کشاورزی می‌پرداخت. پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی در تظاهرات خیابانی علیه رژیم طاغوت شعار می‌داد. با تحمیل جنگ عراق علیه ایران و توطئه ضد انقلابیون، نسبت به سپاه و بسیج علاقه‌ای در ایشان به وجود آمد و جهت مبارزه به‌عنوان بسیجی مشغول خدمت شد. در عملیات بسیاری شرکت کرد و سرانجام در منطقه عملیاتی اشنویه در نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۷۲ بر اثر اصابت گلوله توسط عناصر ملعون گروهک ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

بسیجی شهید «باباعلی حاتمی» در پنجم بهمن‌ماه سال ۱۳۳۸ در یک خانواده زحمت‌کش و متوسط در روستای «داش تپه» از توابع شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود. شهید والامقام به‌واسطه فقر مالی از دسترسی به امکانات آموزشی محروم بود برای همین تنها توانست تنها در حد سواد خواندن و نوشتن بیاموزد.

اغلب اوقات بیکاری به کار کشاورزی می‌پرداخت؛ اما بعدها در پایگاه‌های تکمیلی نهضت درس خواند. دارای اخلاقی پسندیده بود و همه از او راضی بودند. با هم در یک خانواده زندگی می‌کردیم. با بچه‌هایش و همسرش بود و آنان را بسیار دوست می‌داشت و همیشه دوست صمیمی خانواده بود و روزبه‌روز این صمیمیت مداوم‌تر می‌شد.

سال ۵۳ ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند پسر و سه فرزند دختر شد.

پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی در تظاهرات خیابانی بر علیه رژیم طاغوت شعار می‌داد و همگام با ملت غیور ایران علیه شاه در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت داشت.

شهید حاتمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ عراق علیه ایران و توطئه ضد انقلابیون، نسبت به سپاه و بسیج علاقه‌ای در ایشان به وجود آمد و جهت مبارزه به‌عنوان بسیجی مشغول خدمت شد و شرکتی فعال در تمام عملیات محوله داشت. بسیار نگران بود و همیشه دعاگوی پیروزی رزمندگان اسلام بود. دارای روحیه‌ای بسیار عالی بود و از دشمن نمی‌هراسید. آخرین دیدارش با خانواده بعد از اتمام مرخصی‌اش بود که به منطقه عملیاتی خودشان عزیمت کرد و دو روز بعد خبر شهادتش را به خانواده‌اش دادند.

همیشه مأموریت‌های سخت به ایشان محول می‌شد و چون راننده بود با نیروها و با خودرو به‌سوی دشمن حمله می‌کرد و یا جهت شناسایی ضدانقلاب مأمور می‌شدند. شهید در عملیات پاک‌سازی کردستان شرکت کرد و در سال ۶۳ در جبهه گیلان‌غرب در عملیات شرکت کرد و در جبهه حاج عمران در گردان جندالله میاندوآب شرکت نموده بود. همچنین در جبهه مریوان، سردشت، بانه، اشنویه، کلاشین و در پاک‌سازی کردستان در نقده مشغول به خدمت بود و همچنین از اول تشکیل بسیج با گروه آقای حسنی در پاک‌سازی شرکت نموده بود.

شهید حاتمی می‌گفت: «تا زمانی که زنده هستم راه امام را ادامه خواهم داد».

شهید باباعلی حاتمی سرانجام در منطقه عملیاتی اشنویه در نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۷۲ بر اثر اصابت گلوله توسط عناصر ملعون گروهک ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

روحش شاد و یادش گرامی

منبع: پرونده فرهنگی بنیاد شهید آذربایجان غربی

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.