شهروندان با تفکیک پسماند و رعایت نظافت یاریگر مجموعه شهرداری باشند
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۰
شناسه : 295989
11
سرپرست شهرداری میاندوآب: سرپرست شهرداری میاندوآب گفت: شهروندان با مدیریت پسماندهای تولید و رعایت مواردی تفکیک زباله،رطوبت‌گیری پسماندها جهت پیشگیری از ایجاد شیرابه‌ها، یاری گر مدیریت شهری و پیام‌آوران پاکیزگی باشند.
پ
پ

وحید اصغری پور در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، با بیان اینکه از همشهریان با فرهنگ و غیرتمند درخواست داریم تا در راستای حفظ نظافت شهر، یاری گر مجموعه شهرداری باشند، اظهار کرد: این همکاری هم موجب تسریع در نحوه خدمات رسانی شده و هم انگیزه های پاکبانان خدوم و زحمتکش شهرداری را دو چندان می کند.

سرپرست شهرداری میاندوآب با اشاره به اینکه در ایام تابستان و بر اثر گرمی هوا و افزایش زباله‌های مرطوب میزان تخریب ماشین‌آلات خدمات شهری شهرداری نیز افزایش می یابد، افزود: رطوبت‌گیری صحیح از پسماند منازل خانگی می‌تواند یک روش موثر در کاهش میزان خسارت‌های ناشی از جاری شدن شیرابه‌های زباله در ماشین‌آلات شهرداری واقع شود.

وی گفت: شیرابه‌ها با افزایش گرمای هوا بوی نامطبوعی را در فضا و محیط پیرامون ما پخش می کند که برای رفع این مشکل عملیات شست‌وشو و گند زدایی سطل های زباله به صورت مکانیزه و شبانه در ایام تابستان برنامه‌ریزی‌شده و در حال انجام است.

اصغری پور تصریح کرد: افزایش حجم زباله های تولیدی منجر به افزایش هزینه‌های جمع‌آوری، حمل و دفع نهایی آن می‌شود، درصد بالای رطوبت نیز باعث تخریب سریع ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل و افزایش تولید شیرابه در اماکن دفن و درنتیجه افزایش احتمال آلودگی خاک و منابع آب سطحی می‌شود.

وی افزود: کاهش حجم شیرابه زباله با رطوبت‌گیری صحیح پسماندها از منازل و قرار دادن به‌موقع و منظم زباله‌ها رأس ساعت مقرر می‌تواند از خسارت زیادی پیش‌گیری و به حفظ محیط‌زیست و بهداشت عمومی کمک کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.