شعار «جهش تولید» نباید در بنر خلاصه شود
۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
شناسه : 317652
2
امام‌جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: شعار سال نباید در بنر خلاصه شده و مسئولان باید موانع تولید را برطرف کرده و زمینه را برای تحقق شعار سال فراهم کنند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با تبریک سال نو و نام‌گذاری امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ۱۸ سال گذشته، موضوع اقتصاد را محور نام‌گذاری و شعار سال‌ها قرار داده‌اند و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز در دنیا جنگ اقتصادی به راه افتاده است، افزود: ایران اسلامی نیز در یک طرف این جنگ اقتصادی قرار داشته و در مقابل دشمن که با تمام قدرت به میدان آمده، قرار گرفته است.

وی گفت: ما اولویت‌های زیادی در کشور داریم؛ ولی وقتی مقام معظم رهبری در میان این همه اولویت، به موضوع اقتصاد تأکید و توجه می‌کنند؛ نشان از اهمیت موضوع است.

 حسن‌زاده با بیان اینکه متأسفانه دولت‌ها تاکنون نتوانسته‌اند منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شعار سال عملیاتی کنند، تصریح کرد: اشاره به نقش و مشارکت مردم نشان می‌دهد که بدون حضور و مشارکت مردم موفقیت به دست نمی‌آید و نظر تمام کارشناسان این است که مردم نقش کمی در اقتصاد دارند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به شبهه‌افکنی دشمنان در فضای مجازی در مورد مسائل مختلف، اظهار کرد: در لایحه بودجه و اسناد بالادستی همه چیز مشخص شده و تمام برنامه‌ریزی‌های مجلس و دولت بر اساس اسناد بالادستی است.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به دو محور اشاره دارد، افزود: این نام‌گذاری اولویت اسناد بالادستی را به مردم و مسئولان متذکر می‌شود و از سوی دیگر عامه مردم را متوجه اهمیت موضوع می‌کند.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه شعار سال نباید در بنر خلاصه شود، گفت: باید موانع را کنار زده و از غفلت بپرهیزیم و شعار سال را عملیاتی کنیم.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جهش تولید، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل خام‌فروشی در تولید نتوانسته‌ایم به جایگاه اصلی آن دست یابیم، درحالی‌که با جهش تولید و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک در کنار کارخانه‌های مادر مانند پتروشیمی، می‌توان مشکل تولید و اشتغال را حل کرد.

وی با بیان اینکه با افزایش تولید و اشتغال، قطعاً آسیب‌های اجتماعی نیز کم می‌شود، اظهار کرد: شعار سال یک شعار کلیدی است که هم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم در کاهش آسیب‌های اقتصادی می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید یک حرکت جهشی در تولید صورت بگیرد، گفت: باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها را شناسایی و آنها را در راستای شعار سال عملیاتی کرد.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این است که اکثر درآمد ما وابسته به نفت است، افزود: می‌توان با تولید دانش‌بنیان در این زمینه نیز قدم‌هایی را برداشت و از اقتصاد نفتی فاصله گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان شهرستانی نیز در تحقق شعار سال باید نقش ایفا کنند، تصریح کرد: مسئولان باید موانع تولید در میاندوآب را برطرف کرده و تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

حسن‌زاده اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه میاندوآب و کسانی که پول و سرمایه دارند؛ نیز باید باتوجه‌به این موضوع که دشمن از راه جنگ اقتصادی وارد میدان شده است، دست‌به‌دست هم داده و برای عملیاتی‌شدن شعار سال قدم بردارند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.