شعار سال محور حرکت مردم و مسئولان باشد/ مجلس در راستای رفع قوانین مزاحم در مسیر تولید قدم بر می دارد
۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
شناسه : 293650
12
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال در پیام نوروزی و سخنرانی خویش، خط کار و محور حرکت مسئولان را مشخص می کند که باید مورد توجه قرار گیرد.
پ
پ

مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تبریک سال نو و با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری هر سال به یک عنوان در پیام های نوروزی که در واقع در آنها حکمتی است،  مسئولان را به تلاش در جهت رفاه و آسایش مردم هدایت می کند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال در پیام نوروزی و سخنرانی خویش، خط کار و محور حرکت مسئولان را مشخص می کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مقوله تولید در شعار سال آنطور که باید و شاید، اجرایی و عملیاتی نشده است، گفت: اگر شعار سال، عملیاتی می شد در آن صورت شاهد نرخ بیکاری، تورم و موارد دیگر که به ما فشار می آورد، را نبودیم در حالی که امروز جوانان تحصیل کرده و بیکار در تمام شهرها وجود دارند و بیکاری نیز یکی از چالش های ما است.

عیسی زاده با اشاره به اینکه بعد از توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری، مسئولان دفاعی و نظامی کشور به توصیه های ایشان عمل کردند؛ تصریح کرد: ما تولید و توجه به توانمندی های داخلی را در عرصه های تسلیحاتی و دفاعی به خوبی شاهد هستیم و در عرصه دفاعی و تسلیحاتی با تکیه بر توانمندی های داخلی و متخصصان بومی به پیشرفته ترین تکنولوژی ها دست یافتیم ولی در عرصه اقتصادی متاسفانه اینگونه نبودیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مشکلات مانند بیکاری یا در خود میاندوآب در زمینه آب کشاورزی و کمبود آب برای کشاورزان به نوعی به این مقوله بر می گردد، افزود: قبل از موضوع احیای دریاچه ارومیه، کشاورزان می توانستند به خوبی کشاورزی کنند ولی اکنون با این موضوع مردم اطراف آب مناسب برای آشامیدن نیز نداشته و آب بهای مدرن می دهند و در نتیجه مجبور به کوچ از روستای خود می شوند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه اینها نتیجه عدم توجه به عمق پیام های مقام معظم رهبری است، بیان کرد: باید گفت که مسئولان به پیام مقام معظم رهبری توجه کرده اند اما نتوانسته اند به عمق و روح پیام توجه و عمل کرده و آن را اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه پیام ها و بیانات مقام معظم رهبری همواره مورد توجه سران کشورهای مختلف مانند پوتین رئیس جمهور روسیه قرار می گیرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان حکیم عادل و دانا و راهگشا؛ افق های دور دست را می بینندکه لازم است همه مسئولان با دقت به  بیانات ایشان، وظایف خود را استنتاج کرده و برای خودشان دستور عملیاتی تعریف کنند.

عیسی زاده اظهار کرد: مسئولان وظیفه دارند در راستای تحقق شعار “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” مسیر را هموار کرده و جوانانی را که با اندک بودجه ای به دنبال کارآفرینی و اشتغال هستند با دست به دست هم دادن، به سوی تولید هدایت کنند نه اینکه با بهانه های مختلف و مانع تراشی، آنها را دلسرد و پشیمان کنند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از کارآفرینان پشتیبانی و حمایت کرده و موانع را از مسیر تولید برداشت، گفت: باید از کسانی هم که امروز در عرصه تولید فعالیت دارند، حمایت کرد تا فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال عملیاتی شود.

وی با انتقاد از تعطیلی برخی کارگاهها در شهرک صنعتی و وجود برخی مشکلات در زمینه کشاورزی، تصریح کرد: بر مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری واجب است تا از تولید کنندگان و کشاورزان و صنعتگران حمایت کنند و مسیر را برای آنها هموار کرده و مانع زدایی کنند.

عیسی زاده با بیان اینکه مجلس نیز به نقش خود در هموار کردن مسیر تولید عمل می کند، گفت: مجلس نیز با برنامه ریزی در راستای رفع قوانین مزاحم در مسیر تولید قدم بر می دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  افزود: دولت فعلی نیز می تواند در مدت باقی مانده از عمر خویش با بودجه هایی که در اختیار دارد در مسیر تولید، قدم های خوب و مثبتی بردارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.