شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب به اظهارات عضو شورای شهر پاسخ داد
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۲۱
شناسه : 280707
6

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب در پاسخ به اظهارات یک عضو شورای شهر در جلسه شورا که در زرین خبر منتشر شد، جوابیه ای صادر کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در این جوابیه آمده است:

با سلام و احترام،
عطف به خبر منتشر شده در مورخ 98.1.25 مبنی بر کیفیت گاز در جایگاههای CNG از طرف یکی از اعضاء محترم شورای شهر میاندوآب مراتب به شرح ذیل جهت انعکاس در آن پایگاه جهت تنویر افکار عمومی ارسال می شود.

1-سی ان جیCNG (گاز طبیعی فشرده) پس از چندین مرحله رطوبت زدایی و جذب ذرات احتمالی موجود در گاز توسط شرکت ملی گاز از طریق خطوط لوله به جایگاه های CNG انتقال داده می شود.

گاز طبیعی پس از عبور از ایستگاه میترینگ (کنتور) شرکت گاز در ورودی جایگاه که مجهز به فیلترهای جذب رطوبت و ذرات احتمالی گاز می باشد، وارد فیلتر جایگاه CNG (دستگاهی بنام اسکرابر که جهت گرفتن مایعات و ذرات احتمالی موجود در گاز نصب شده است) شده و سپس وارد تجهیزی بنام درایر (خشک کن) می گردد (که وظیفه اصلی آن جذب رطوبت گاز و تحویل گاز خشک به کمپرسور است) که مجددا گاز خشک شده خروجی از درایر از فیلتر دیگری عبور داده شده و وارد کمپرسور می شود و تا میزان 3600psi فشرده سازی و بعد از آن طی چندین مرحله با فشار حداکثر 200 bar از طریق دیسپنسرها گاز تحویل مشتریان می گردد.

خاطر نشان می سازد تحویل سوخت با فشار بیشتر از 200 bar مطابق آئین نامه ها و دستورالعمل های این شرکت تخلف حساب شده و جایگاه مجاز به تحویل سوخت با بیش از این میزان فشار نمی باشد.

2- دیسپنسرهای جایگاههای CNG بصورت سالیانه و موردی توسط شرکت های تامین کننده تجهیزات با نظارت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کالیبره (تنظیم) می گردند و به منظور جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز پلمب شده و احتمال تخلف جایگاه را به صفر می رساند.

همچنین دیسپنسرهای جایگاه به منظور کنترل های دقیق تر توسط سازمان ملی استاندارد مورد صحت سنجی قرار می گیرند که در صورت وجود خطا، نازل مورد نظر از سیستم سوخت رسانی خارج و بعد از تنظیم مجدد وارد چرخه سوخت رسانی می شود.

3- در صورتیکه جایگاهدار بخواهد به سیستم سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده با فشار 200bar هوا تزریق نماید باید تجهیزاتی به مراتب قویتر از تجهیزات جایگاه مستقر نماید که این امر با توجه به سیستم بسته فشرده سازی در جایگاه های CNG کاملا غیر ممکن میباشد.

4- شایان ذکراست منطقه میاندوآب مفتخر به اولین منطقه در بین مناطق 37 گانه کشور در امر استاندارد سازی جایگاه های CNG و بروز ترین کالیبراسیون دیسپنسرهای جایگاه می باشد.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.