شبکه قاچاق درختان جنگلی در میاندوآب متلاشی شد
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
شناسه : 317425
3
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب گفت: شبکه قطع و قاچاق درختان جنگلی در این شهرستان برای سومین بار متوالی متلاشی شد.
پ
پ

موسی جسور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به متلاشی‌شدن شبکه قطع و قاچاق درختان جنگلی به همراه اسکورت در این شهرستان برای سومین بار متوالی، اظهار کرد: با همکاری ادارات محیط‌زیست میاندوآب و باروق محموله ۲۰ اصله درخت جنگلی قطع شده قاچاق شناسایی و توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب افزود: این درختان توسط قاچاقچیان به‌وسیله یک دستگاه سایپا از منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو قطع و در حال حمل برای فروش بود که ساعت ۴ بامداد با صدور دستور قضایی شناسایی و توقیف شد.

وی گفت: متخلفان قصد انتقال این درختان به مراکز خریدوفروش چوب را داشتند که با اقدام به‌موقع و عملیات ضربتی مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست و پشتیبانی یگان امداد شهرستان میاندوآب از انتقال این محموله جلوگیری شد.

جسور تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر توقیف خودروی حامل درختان جنگلی و خودرو اسکورت محموله، افراد دستگیر شده با صدور قرار تأمین و کیفری برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: از دوستداران محیط‌زیست تقاضا داریم به‌منظور همراهی اداره حفاظت محیط‌زیست در امر حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخلفات محیط زیستی، مراتب را به اداره این شهرستان اطلاع داده و یا با شماره‌تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو میاندوآب با وسعت یک هزار و ۱۵۰ هکتار جزو مناطق چهارگانه حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و از درجه حفاظتی بالایی برخوردار است.

این منطقه حفاظت شده در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است و دارای پوشش گیاهی منحصربه‌فرد از جمله درختان گز و نی‌زارها و.. بوده و در این منطقه حیوانات وحشی مانند گراز و روباه و گرگ و خرگوش و برخی پرندگان وجود دارند و در فصول کوچ پرندگانی نظیر غاز، حواصیل، بوتیمار، گاوچرانک، آنقوت، لک‌لک، پرستو، پلیکان، باکلان شناور، کاکائی و چنگر نیز به این تالاب سفر می‌کنند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.