شبهه افکنی از توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی است/دیکتاتور واقعی در آمریکا و کشورهایی اروپایی است
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
شناسه : 304197
4
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب گفت: یکی از شگردها و توطئه‌های دشمنان شبهه افکنی است و با این توطئه می خواهد به نظام، انقلاب و کشور ضربه بزند.
پ
پ

به‌گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب اظهار کرد: یکی از شگردها و توطئه‌های دشمنان شبهه افکنی است که متاسفانه عده ای فریب این شبهه افکنی ها را می خورند‌.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با مقایسه اختیارات رهبری در ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه، افزود: پادشاه انگلیس و روسای جمهور آمریکا و انگلیس حق وتوی مصوبات پارلمان را داشته و در حقیقت اختیار دخالت در قانونگذاری را دارند اما در ایران اسلامی رهبری در ایران اسلامی این اختیار را ندارد ومجلس هر چه تصویب کند و از سوی شورای نگهبان تایید شود اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه پادشاه انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه می توانند پارلمان را منحل و رئیس جمهور آمریکا نیز می توان پارلمان را تعطیل کند اما در ایران اسلامی رهبری این اختیار را ندارد، گفت: حال کدام یک مصداق دیکتاتوری است؟

حسن زاده تصریح کرد: در حوزه اجرایی نیز رئیس جمهور فرانسه و آمریکا هم رهبر بوده و هم ریاست قوه مجریه را  بر عهده دارند و تمام امورات اجرایی مملکت از جمله عزل و نصب وزرا و سفرا و…. در اختیار آنها است اما در ایران این اختیارات در اختیار رهبری نیست و برای عزل و نصب های وزرا هیچ اختیاری برای رهبری داده نشده است.

امام جمعه میاندوآب گفت: در حوزه سیاست های کلی نیز رئیس جمهور آمریکا سیاست های کلی کشور را تعیین و ابلاغ و اجرا می کند اما در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبری تنها سیاست های کلی را ابلاغ می کنند.

وی با بیان اینکه پادشاهی در انگلیس موروثی بوده و مردم اختیاری در تعیین رهبر خود ندارند، اظهار کرد: اما در ایران اسلامی، رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری و با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه متاسفانه عده ای انسان های کج فهم و نفهم شبهه افکنی های دشمنان را تکرار می کنند، گفت: متاسفانه این افراد بدون اطلاع از قانون، شبهه افکنی های دشمنان را تکرار می کنند و لذا بهتر است به قانون مراجعه کرده و در این باره تحقیق کرده و سپس حرف بزنند.

امام جمعه میاندوآب افزود:  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تنها قانون اساسی است که توسط انسان های متدین و دیندار تدوین شده و به رای مردم گذاشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دیکتاتور واقعی کسانی هستند که مغازه دار سنندجی را به خاطر تعارف شکلات به رئیس جمهور تهدید کردند، افزود: در دوره پهلوی، دختران و زنان ایرانی اجازه نداشتند تا چادر به دانشگاه و ادارات بروند و با چادر اجازه سوار شدن به هواپیما نداشتند اما متاسفانه عده ای اینها را نگفته و به دنبال تطهیر چهره منحوس پهلوی هستند.

حسن زاده با اشاره به اینکه آزادی از نظر این افراد یعنی بی حیایی و بی عفتی، تصریح کرد: آزادی واقعی را در جمهوری اسلامی دیدیم که ما را از قید و بند اسارت دشمنان رها کرده و به ما آزادی اندیشه، بیان، گفت و گو و استقلال کشور اسلامی و آزادی در مقابل استکبار و توطئه های دشمنان هدیه کرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار ما است، اظهار کرد: ما دنبال آزادی معنوی هستیم و  امام خمینی(ره) برای آزادی معنوی انقلاب کرده، شهیدان شهید راه آزادی معنوی و جانبازان نیز جانباز آزادی معنوی هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.