سینما یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی/ از هنر هفتم برای ترویج ارزش های دینی استفاده شود
۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۵۱
شناسه : 265724
9

امام جمعه میاندوآب گفت: سینما یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی است و باید از این فرصت برای انتقال مفاهیم ارزشی و تاثیرگذار استفاده کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در مراسم اکران نخستین فیلم سینمایی در سینمای دیجیتال در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد میاندوآب با بیان اینکه قدرت بینایی انسان بیشتر از شنوایی می تواند مطلب جذب کند، اظهار کرد: سینما یک هنز فوق العاده و تخصصی است که در کمترین زمان می تواند بیشترین اطلاعات را به مردم ارائه دهد.
امام جمعه میاندوآب با طرح این سوال که آیا باید هر مطلبی را به مخاطب ارائه داد، افزود: آموزه های دینی به ما این اجازه را نمی دهد که برای اینکه مخاطب از ما راضی شود و سینماهای ما نیز پر شود، از هر اهرم و وسیله ای بهره برد.
وی گفت: سینما می تواند به سمت ابتذال یا تمدن اسلامی ما را سوق دهد و از آنجایی که هر فیلم سینمایی که ساخته می شود، نتیجه حاصل شده از چند کتاب و نوشته است، می تواند در بالابردن سطح آگاهی و مطالعه نیز تاثیرگذار باشد.
حسن زاده با بیان اینکه هنر کارگردان و هنرمندان در نحوه انتقال مفاهیم خودنمایی می کند، تصریح کرد: گفته می شود که میزان سرانه مطالعه در جامعه پایین است و در این مورد کارگردان ها و هنرمندان می توانند با هنر خود، مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند.
امام جمعه میاندوآب افزود: می توان هزاران تندیس از کتاب ساخت و در شهرها نصب کرد ولی تاثیر آن به اندازه یک فیلم چند دقیقه ای که مردم را به کتاب ترغیب کند، نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید مفاهیم ارزشی، کلیدی، تاثیرگذار و دینی را از طریق سینما و فیلم به مردم انتقال داد، گفت: سینما یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی است و باید از این فرصت برای انتقال مفاهیم ارزشی و تاثیرگذار استفاده کرد تا مردم را به سمت ارزش های دینی سوق داد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.