سیره عملی  پیامبر گرامی اسلام(ص) باید الگوی مردم و مسئولان باشد/ مردم در کمک به زلزله زدگان، اتحاد و همدلی خود را نشان دادند/ نباید جو جامعه را متشنج کرد/مسئولان ارشد میاندوآب اختلافی ندارند/ کار عده ای در میاندوآب، سخن چینی و اختلاف افکنی است
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
شناسه : 268259
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تقدیر از حضور پرشور مردم در پایگاه های کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور، اظهار کرد: مردم نوع دوست و خونگرم ایران اسلامی باردیگر همدلی و اتحاد خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه میاندوآب افزود: مردم ما نشان دادند که بصیر و آگاه بوده و ترک، کرد و فارس و لر و … در کنار یکدیگر تا آخرین لحظه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان امت اسلامی و دینی باید از مبانی دینی و اسلامی درس و الگو بگیریم، گفت: باید از رفتار و عمل پیامبر گرامی اسلام(ص) در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و…. الگو گرفته و بر آن اساس عمل کنیم و این را بدانیم که پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین الگو برای ما هستند.

حسن زاده تصریح کرد: پیامبرگرامی اسلام(ص) تا جایی که ممکن بود با دشمنان مدارا کرده و حکیمانه رفتار می کردند و هیچ وقت تقابل را شروع نکرد و در مدینه نیز همزیستی مسالمت آمیز و توام با احترام را داشتند.

امام جمعه میاندوآب افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای تبلیغ و توسعه دین اسلام و مقابله با برخی دشمنان؛ پیمان ها و عهدنامه های را بستند  و این رفتار نیز الگوی ماست.

وی  با بیان اینکه متاسفانه امروز عده ای انسان های جاهل می گویند ما در اول انقلاب می گفتیم نه شرقی، نه غربی ولی امروز با غرب دشمنیم ولی با شرق نه،  اظهار کرد: ما هنوز هم بر سر آن شعار هستیم و امروز شرق به سمت ما آمده است و باید از آن برای ختثی کردن دشمنان دیگر استفاده کنیم.

حسن زاده تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با برخی فکرها و اندیشه ها، مخالفان خود را خنثی می کردند و برای اینکه حکومت اسلامی به پیش رود باید مخالفان را آگاه ساخت.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نباید  جو جامعه را متشنج کرد، افزود:  آزادی بیان زمانی مشروع است که در مقابل حکومت اسلامی نایستی و لذا نباید به بهانه آزادی بیان؛ جو جامعه را متشنج کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان اتحاد و همدلی است، گفت: با اتحاد و همدلی می توان توطئه دشمنان را خنثی کرد.

حسن زاده با بیان اینکه مسئولان میاندوآب هم همدل و متحد هستند، تصریح کرد: در میان مسئولان ارشد میاندوآب هیچ اختلافی وجود ندارد ولی عده ای خائن بوده و 38 سال هست که در میاندوآب به دنبال اختلاف افکنی و سواستفاده هستند.

امام جمعه میاندوآب افزود: این افراد به این طرف و آن طرف رفته و حرف هایی می زنند و اختلاف افکنی می کنند و باید در مقابل آنها هوشیار و بصیر بود.

وی با بیان اینکه باید متحد و همدل بوده و از پیامبرگرامی اسلام(ص) درس بگیریم، اظهار کرد: باید مراقب بود و این را در نظر داشت که کسانی که سخن چینی می کنند، اول از همه باید نسبت به آنها بی اعتماد بود.

حسن زاده با اشاره به اینکه عده ای انسان های جاهل و بی دین می خواهند زلزله را به میز محاکمه تبدیل کنند، افزود: هر دولت در زمان خودش خدماتی را انجام داده و تلاش خود را کرده است و مردم نیز بصیر و آگاه هستند و متحد بوده و جواب محکمی به دشمنان و اختلاف افکنان می دهند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه همه باید زیرپرچم ولایت حرکت کنند، تصریح کرد: همه زیر پرچم ولایت حرکت کرده و هر کس در هر جا و هر مسئولیت که دارد باید از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کرده و مانع نفوذ دشمن شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.