سیاسی بازی و حاشیه؛ سم مهلک برای شورای شهر
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
شناسه : 314013
7
پرهیز از حاشیه‌سازی در شورای شهر بسیار مهم است، زیرا می‌تواند به افزایش کارایی و تمرکز بر مسائل اصلی و توسعه شهر کمک کند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، شورای شهر به‌عنوان یک نهاد دموکراتیک و اعضای شورا نیز نمایندگان مستقیم مردم در سطح شهری بوده و مسئولیت دارند تا در تصمیم‌گیری‌هایی که بر زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد، مشارکت کنند.

شوراهای شهر به‌عنوان نهادی مردمی، باید بر مدار قانون و قانون‌مداری حرکت کرده و با برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی، خدماتی ارائه دهند که به نفع منافع عمومی و توسعه پایدار شهر باشد که این امر می‌تواند به افزایش اعتماد مردم به شورای شهر و تقویت همدلی و انسجام بین شهرداری و شورای شهر کمک کند.

پرهیز از حاشیه‌سازی در شورای شهر بسیار مهم است، زیرا می‌تواند به افزایش کارایی و تمرکز بر مسائل اصلی و توسعه شهر کمک کند.

شورای شهر باید با پرهیز از حاشیه‌سازی و تنش، خدمات شایسته‌ای برای توسعه شهر ارائه داده و این را در نظر داشته باشند که تقویت همدلی و وحدت، عدم برخورد سیاسی با مسائل کاری و پرهیز از تنش و مسائل حاشیه‌ای برای ارائه خدمات ماندگار و توسعه شهر ضروری است. اعضای شورای شهر برای پرهیز از حاشیه باید بر روی اهداف و وظایف اصلی خود متمرکز شده و از دخالت در مسائل حاشیه‌ای و غیرمرتبط با وظایف خود خودداری کنند.

 ایجاد شفافیت در تصمیمات و عملکرد شورای شهر و پاسخگو بودن در قبال اقدامات انجام شده نیز می‌تواند به کاهش حاشیه‌سازی کمک کند.

 از سوی دیگر تقویت ارتباط با شهروندان و برقراری ارتباط مستمر و مؤثر با مردم و درنظرگرفتن نظرات و پیشنهادهای آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، می‌تواند به افزایش اعتماد و کاهش حاشیه‌سازی منجر شود.

 اعضای شورای شهر باید از هرگونه تعارض منافع شخصی با منافع عمومی پرهیز کنند و در صورت وجود، آن را به‌صورت شفاف اعلام نمایند.

 همه اعضای شورای شهر برای ایجاد یک محیط کاری سالم و مؤثر در شورای شهر کمک کنند و به نوبه خود، به توسعه و پیشرفت شهری منجر شوند که اجرای این راهکارها نیازمند تعهد و همکاری تمامی اعضای شورای شهر و همچنین مشارکت فعال شهروندان است.

 رها پاراو

 انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.