سودجویان بقعه یک امامزاده را در میاندوآب حفاری کردند +تصاویر
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۳۶
شناسه : 273489
11

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندوآب گفت: بقعه یک امامزاده در روستای داش تپه میاندوآب در روزهای گذشته توسط افراد ناشناس و سودجو مورد بی حرمتی و حفاری قرار گرفته است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، روستای داش تپه میاندوآب، یک روستای تاریخی در 21 کیلومتری میاندوآب قرار دارد.

داش تپه به اعتبار آثار قلعه مانندی كه روزگاری بر فراز آن بوده و دهانه آن با وسایل و مصالح لازم و با نهایت مهارت مسدود شده است در كنار روستای داش تپه در حوالی میاندوآب قرار دارد و بین اهالی شهر مشهور است كه قبر زرتشت پیامبر پاك آیین ایرانی درون این تپه قرار دارد .

در همین روستا نیز آرمگاهی وجود دارد که به گفته اهالی روستا متعلق به امامزاده جدالدین علی(ع)، برادر امام زاده تاج الدین علی(ع) در شهر چهاربرج است و اهالی روستا نیز به آن احترام خاصی قائل هستند.

اما  در همین زمینه، یکی از روستائیان تصاویری را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و نوشته است که آرمگاه جدالدین علی(ع) در روستای داش تپه میاندوآب در روزهای گذشته توسط افراد ناشناس و سودجو مورد بی حرمتی و حفاری قرار گرفته است.

آرامگاه را حفاری کرده اند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندوآب هم در گفت و گویی که با خبرنگار زرین خبر داشت، با تایید این خبر و حفاری این آرامگاه توسط افراد ناشناس و سودجو، گفت: متاسفانه افرادی ناشناس و سودجو در اقدامی غیرقانونی این آرامگاه را حفاری کرده اند.

حجت الاسلام مقصود محمودی اظهار کرد: پس از آگاهی از این اقدام، مردم روستا نسبت به بازگرداندن آرامگاه به حالت اولیه و پر کردن محل حفاری ها اقدام نموده اند.

وی افزود: این موضوع مورد بررسی و پیگیری حقوقی قرار گرفته و با خاطیان برخورد قانونی انجام می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.