سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
شناسه : 318963
0
با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به شعب بانکها، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به‌صورت غیرحضوری روزانه ۲۰۰میلیون‌ تومان و ماهانه ۱میلیارد تومان شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم،

بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانکها به‌صورت غیرحضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد.

بانک‌ها و‌ مؤسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تأکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان می‌دهد؛ بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانکها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده اسات و این بخشنامه هم‌اکنون اجرایی شده است.

بر همین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانکها تا ۲۰۰ میلیون تومان به‌صورت روزانه و ده میلیارد ریال به‌صورت ماهانه افزایش یافته است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ,

در متن این بخشنامه آمده است:

«پیرو بخشنامه شماره ۰۳٫۴۸۶ مورخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۰۵ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص افزایش سقف تراکنش خرید اشخاص حقیقی به استحضار می‌رساند هیئت عامل محترم بانک مرکزی در جلسه مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۷ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنشهای بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۰۲٫۳۳۹۴۴ مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۱۸ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنشهای بانکی اشخاص به‌شرح زیر موافقت نمود؛

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاههای پرداخت غیرحضوری از کلیه حسابهای سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری تا دو میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ده میلیارد ریال به‌صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرمهای مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون‌بانکی و بین‌بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حسابهای غیرتجاری آنها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید از این پس برای مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال ضرورت می‌یابد همچنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون‌بانکی و بین‌بانکی مربوط به حسابهای غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهار میلیارد ریال گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بایت در فرمهای مربوط الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت پرداخت و نیز کلیه کارتهای پرداخت متعلق به مشتری حقیقی به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

با عنایت به مراتب مذکور ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنشهای بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷) تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنشهای بانکی اشخاص که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است خواهشمند است مراتب با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۶٫۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶٫۰۵٫۱۶ به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به‌عمل آید.»

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.